Leveles tészta spenótos ricottával töltve + rakott tészta ugyanezen krémmel + lemon plum cake fagyitortával
2010. március 02. írta: giglio

Leveles tészta spenótos ricottával töltve + rakott tészta ugyanezen krémmel + lemon plum cake fagyitortával

 Vasárnap volt megint 10 milliószoros nap, így 10 milliószoros lelkesedéssel álltunk neki konyhai játszóterezni Angélával. 

Hozta a kincses füzetét és rábökött egy spenótos – ricottás tortellinire. 

Háát, nem kimondottan éreztük elérkezettnek az időt és felkészültnek magunkat a kézi tésztagyúrásra (=bazi lusta voltam, Angéla nevében nem nyilatkozom) de a lustaság = kreativitás, ugye ugye??? Jött is az isteni szikra, hogy leveles tésztába csomagoljuk a cuccot! 

Megvásároltunk mindent 
1 cs fagyasztott spentót (nem a pürés, de akár az is jó lett volna) 
500 g ricotta
1 tekercs leveles tészta 

Ezen kívül kellett még 
2 gerezd fokhagyma 
1 darabos mozzarella csomag
3 ek reszelt parmezán 
6 db koktélparadicsom 
10 dkg körüli tészta (meg nem mondom mi a neve – szégyen… az, amelyik olyan, mintha egy pennét félkörre hajlítanál.) 

Összekevertük a tölteléket 
Spenót, ricotta, parmezán, fokhagyma, só, pici csilis olíva olaj. 

Kitekercseltük a tésztát és meglepődtünk azon, hogy milyen kicsi-sovány-kevés.
(Végülis kettőnknek elég lett és nem is nagyon tudtunk mást enni, miután befaltuk a nagy részét. Mondjuk eszméletlen finom volt.)
 
Aztán, jött a fejtörés hogy mi legyen a forma…Batyu? Szerelmeslevél? Csiga? Hát mi lesz ebből így? Kifolyik a töltelék - a régi para. Nem is értem.

Nem bíztuk a véletlenre, megcsináltuk az összes bennünk felmerült formát, és igen, büszkék voltunk rájuk!

Persze ricottás-spenótos leveles tészták között is van Sztár: a legszebb, az első. Mindenhol és minden formában kiemelkedő tehetséggel pózolt! Nem tudtam betelni Vele.


A tészta felét betettük betekerve, bejgliszerűen, mert tartottunk a töltelék–lázadástól. 

STOP 
Melyik lesz a nyerő forma?? 

A helyes kis csiga? 
A bátortalanságunk miatt megtartott és hermetikusan lezárt bejgli? 
A masszív táska vagy az izgatott szerelmeslevél? 
Melyik tudja magában és kordában tartani Popej legális doppingszerét…? 

Először betettük a bejglit a melegedőbe. 
Aztán a többit. 
Megsültek, illatoztak – olvadoztunk. 

Közben gondolkodtunk azon, hogy mi legyen a maradék töltelékkel és az lett a vége, hogy rakott tészta lett. 

Tetejére mozzarellát, paradicsomot karikáztam. Kb. 15-20 percre be a sütőbe és el is készült. 

 
Nos, szóval melyik lett a legnyerőbb/legszebb sütike? 
El lehet dönteni. 
Bejgli szeletelve + batyu.
 
 
Szerintem egyébként mindegyik tökéletes külsővel rendelkezett. És nem a szülők elfogultsága beszél belőlem. 


Igazán az lehet a döntés alapja, hogy mit szeretnénk túlsúlyban érezni, a tölteléket, vagy a tésztát. 

A tésztás csapat jobban fogja kedvelni a pontosan formatervezett batyut és levelet, míg akinek a tészta csak üres díszítés a töltelékhez, az odalesz a bohém csigákért (nem véletlenül közülük került ki a Sztár - ld. itt, pont alattunk) és még annál is jobban a bejgliért.  
Mellé megsütöttük még a lemon plum cake-et. 
konyhajatszoter.blog.hu/2010/02/28/szigoruan_csak_recept_sorrentoi_fozodelutan_lemon_plum_cake
Most csak annyit módosítottam a recepten, hogy megszórtam a tetejét reszelt mandulával és volt otthon citrom aroma és tettem bele egy félampullányit. Meg bourbon vaníliás cukrot, fél zacsival. 
 

Viszont az állaga nem tetszett, bár szép lett nagyon. Nem hiszem el, hogy ezt nem úgy csinálják meg, mint  a piskótát, vagyis külön hab a fehérjéből, meg ilyesmi. Rámegyek én erre még egyszer, úgy döntöttem. 

Mindegy, jó lett, meg fincsi, meg minden, de azért kellett hozzá a maradék fagyitorta (http://konyhajatszoter.blog.hu/2010/02/05/ujevi_labadozas_kellekei_megerkeztunk_2010_be), amit az újévi lábadozáskor leírtaktól eltérően úgy csináltam, hogy csokifagyi volt az alap és ebbe tettem 1 tábla fehér csokit, 6 db csokis kekeszet és kb. 2 marék tört mandulát. Az eredeti finomabb… de ez meg izgis és szép a barna fagyi + fehér csoki párosítás miatt. 


Mai napi tanulság:

Szeretjük a spenótot és meghajolunk Popej nagysága előtt!
 
A spontán menünk egyben:
Bocsánat, muszáj még egy a Sztárról:

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr381804396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halvány Görény 2010.03.03. 23:09:18

én, mint a fogyasztói társadalom (szerintem) átlagos tagja, a spenóttal való kapcsolatfelvételt kizárólag olyan formában tudom elképzelni, hogy a leveleit nyersen vízbe áztatom, egy csokorba fogom és csapkodom vele a hátam. a recept egészen biztosan jó, de le merném fogadni, hogy azok között akik olvasták, többen vannak akik nem szeretik a spenótot (és inkább valami mást töltenének bele), mint akik szeretik. persze ez nem jelent semmit, csak szeretem, ha igazam van. március 10-ig kérnék mindenkit, aki ezt elolvassa, hogy legyen kedves írja be ide, hogy szereti-e a spenótot. szedjük fel együtt a "reformtáplálkozás" vakvágányain a sehova nem vezető síneket :)

endzsi21 2010.03.03. 23:11:53

én is lusta voltam és én sem akartam gyúrni ;-)
a kaja viszont atomjó lett! nyami..

endzsi21 2010.03.03. 23:12:08

jaj a spenótot egyébként is imádom, de ez a ricottás recept.. ez jó! érdemes kipróbálni, mert nagyon hamar kész van :-)

giglio 2010.03.03. 23:17:38

úgy vettem észre, h a lányok szeretik a spenótot, a fiúk pedig nem. biztos a vas miatt, nekünk több kell :))))

Esszancs 2010.03.04. 22:47:26

Halvány Görénynek üzenném, hogy én SZERETEM a spenótot :) Tehát eddig 3-1 a spenót javára...
A hátadat meg inkább csalánnal csapkodd, az tuti jót tesz neki :)
A spenótnak nem tudom, milyen jótékony hatása van, hacsak az nem, hogy fokozza a vérkeringést a csapkodó kezedben ;)

endzsi21 2010.03.04. 22:47:59

@Halvány Görény:
Kedves Görény!
csak azért nem szereted,mert ebből még nem ettél! :-)

Halvány Görény 2010.03.08. 18:23:42

a kaják egészen biztosan nagyon finomak és a 2 sütis fotótól ugatva szaladok pavlov bácsihoz, viszont a spenótos témából nem engedek. korrupciót, zsarolást, sőt, megfélemlítést érzek a levegőben, de itt az ideje, hogy mindenki a sarkára álljon és kimondja az igazságot a spenótról! egyszer egy kicsi zöld emberke engem is megkeresett egy táska pénzzel, hogy pozitívan nyilatkozzak eztán a spenótról, ( vagy hát nevezzük bátran nevén, a paraj!ról) de ugye az elvek... úgyhogy ilyen előzmények ismeretében nem is olyan rossz ez a 3-1 :)

endzsi21 2010.03.13. 20:01:56

A ricotta helyett fetával tölöttem... :-) úgy is finom!

giglio 2010.03.15. 14:43:10

@endzsi21:
és ugyanúgy spenóttal? hm, jól hangzik, szeretni kecskesajt :)

Virg 2010.04.13. 19:24:26

Én is a spónotra szavazok, akkor most 4:1?

giglio 2010.04.14. 08:25:36

igen, azt hiszem így állunk... szóvel Popej tarolt - nem is tudom, hogy egyáltalán hogyan is mert bárki ellentmondani neki :)

Sesut 2011.02.28. 21:59:51

Azt hiszem, ezt a tésztát hívja a magyar köznyelv könyökcső tésztának. De nem tudom, mi a becsületes neve :)
süti beállítások módosítása