Tócsni fekete retekkel
2023. január 19. írta: finestra

Tócsni fekete retekkel

Lokális és szezonális: éljen a fekete retek!

Nagyon sok fekete retek maradt a téli elvonulásunk után, amit nem tudtam otthagyni. (Ráadásul felszeletelve, ami még egy nyomós érv volt mellette.) Főként, hogy tudható, hogy az egyik legegészségesebb zöldég így a télvíz idején.

Az első nap zöldséglevest csináltam belőle, ahol a karalábét helyettesítettem vele. Extraként főztem bele rizstésztát, tettem bele egy kis szójaszószt, facsartam bele citromot és ütöttem rá egy tojást. Ez elvitte valamiféle ázsiai irányba és lett egy sűrű leves-egytálétel. Nem készült fotó, nagyon ronda lett... De isteni finom.

Ma megszületett a következő fekete retek étel: a tócsni. (És a szeletelt retek még mindig tart!...)

Egy 2 személyes, kísérleti adaghoz ezeket tettem:

  • 2 krumpli
  • 1 fekete retek
  • 1 tojás
  • 1 fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma 
  • 1-2 ek lenmag  (felszívja a folyadékot)
  • 1 ek útifűmaghéj (felszívja a folyadékot)
  • 1 ek libazsír, mert a sütőben sütöttem
  • só, bors

Ennyi. Betettem a szokásos aprítóba, majd beledobtam minden mást is.
Gyurmázás után pihentettem, hogy a folyadékokat felszívja a lenmag és az útifű.

Sütőben kisüt, 180-190 fokon 20-25 percig, kb. 0,5-1 cm vastagra elsimítva.

Elég finom lett - főleg egy kis fokhagymás tejföllel és kolbásszal. De innentől már tényleg csak a fantázia szabhat határt: lehet rá sajtot olvasztani, tükörtojást tenni, de köretként bármi mellé mehet.

Egy valami fontos: reggelire soha, inkább vacsira. 

image0-2.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr7818030262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása