Újraindulás... Körtés céklaragu
2022. november 29. írta: finestra

Újraindulás... Körtés céklaragu

A Konyhai játszótér régen kicsit naplóként (is) funkcionált, mostanra viszont sokminden a helyére került. Így már "csak" főzni tervezek ezen a blogon. A többi dolog máshol van, hiszen a Lélek folyamatos mozgásban van...

Tehát, folytatom az utat - itt is, mert táplálni csodálatos dolog....

Varázslatos őszi körtés céklaragu

2 adagos verzióban (ha Nálatok a Család is megeszi, bátran sokszorozd a mennyiségeket).

  • 2 nagy cékla
  • 1 nagy körte
  • 1 növényi tejszín (nálam rizs volt)
  • 1-2 dl növényi tej (nálam kókusz volt)
  • 1/2 citrom leve és egy kicsi reszelt héj is (nekem volt marokkói citrom)
  • 4-5 szem borókabogyó
  • 6-8 szem rózsabors
  • 1-2 szegfűszeg
  • 1 kis darab fahéj
  • 1-2 szem kardamom
  • 2 karika friss gyömbér
  • 1-2 szál petrezselyemzöld
  • 1 ek ghí, vagy 2 ek vaj
  • só, fekete bors

Ez az alap ragu, én most kecskesajtot sütöttem rá, holnap majd tojást főzök.
Lehet köretként és körettel is enni (pl. köles, rizs, bulgur, hajdina, kuszkusz, bármi.)

Elkészítés:

Ghín, vagy vajon elkezdem pirítani a kockára vágott céklát, majd körtét. Most wok sütőben csináltam - kicsit mindent lepirítottam. Ahogy vágtam, úgy került az edénybe, így nem tartott az egész negyed óránál tovább.

Hozzáadogattam a fűszereket - nézelődtem, borogattam. Csináld Te is - így születik a varázslat!
Nem kell az összes abból, amit beírtam, azt tegyél bele, ami van a konyhádban. Ne tartson vissza az, hogy valami nincs éppen belőlük. (Ezeket a fűszereket  egyébként télen nagyon jó otthon tartani, mert melegítenek - ezzel támogatják a testünk egészségét és az immunrendszerünk működését. Egy kis ötelemes infó.

Felöntöttem az egészet (annyira csak, hogy épphogy ellepje) növényi tejjel és főztem kb. fél órát, fedő alatt.
Néha rá kell nézni, ha elfő nagyon a leve, pótolni kell. Mindig csak egy kicsit.

Amikor már puha a cékla, mehet a tejszín. Elfőzni fedő nélkül, hogy jó sűrű, szaftos ragu maradjon.

img_7050.jpg

Összefoglalás:

Ez az étel egy gyönyörű, élő és eleven. A körte szétfő benne, a cékla földessége (szinte) teljesen megszűnik, marad a gyümölcsösség és egy izgalmas ízbomba. Ragyogó színekkel... Maga a boldogság. És az egészség. 

Tippek, trükkök:

Ugyanez a recept elkészíthető sütőtök, édesburgonya, sárgarépa és alma kombinációban is. A fűszerezés kb. ugyanez.

img_7049.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr5617990502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása