Minden-érzékenységgel ehető banános süti és vasárnapi vacsi
2012. február 19. írta: giglio

Minden-érzékenységgel ehető banános süti és vasárnapi vacsi

Ma vendégség volt és egyrészt örültem, hogy végre nem száraz husit kell csinálnom, hanem jöhetnek a gusztusos combok, másrészt kihívás volt, mert nem használhattam a sütihez tojást, tejterméket (laktózmentes cuccokért örök hála) és lisztet sem... Jó rendben. Majdnem olyan missön volt, mint tavaly tortát sütni tepsi nélkül.

A comboknak azért örültem, a többin meg nem is akartam gondolkodni. Vettem gyümölcsöket, meg laktózmentes joghurtot, hogy majd lesz mézes-joghurtos gyümölcssaláta jobb híján. De azért az csak nem lehet, hogy feladom és beérem ennyivel. Túl sokat olvasgattam nosztalgiázgatva visszafelé a blogot, így úrrá lett rajtam a kalandvágy: újra kísérletezni akarok, újra izgulni akarok mi lesz belőle! Izgultam is rendesen, hiszen gyakorlatilag semmilyen kötőanyagot nem használhattam és mégis egy tökéletesen összeállt szépség született ma itt meg. Gluténmentes-laktózmentes sütirecept alább. Fotó itt és most!

Tehát kezdtük a tegnap előkészített brokkoli levessel, azt nem tudtam lefotózni, mert elfogyott. Csak 2 ek tejfölt és egy teáskanál anyukám-féle tárkonyos ecetet tettem bele botmixerelés után és kicsit összemelegítettem. Ja, meg titkos hozzávalóként a hússzaftból. Mert titkos hozzávaló mindig kell.

Aztán jött a múltkori narancsos csirke vééégre szaftos husival és teszteltem a sütőzacsis megoldást - működik! Szaft nagy részét leengedtem, mert túl sok lett és a mázat öntöttem a helyére.

Annyi, hogy most rizzsel csináltam, abba tettem egy kis póréhagymát (végén) és szójaszószt (max 2 ek), hogy még lágyabban simuljon a husihoz. 

Itt csak fotóval tartoztam még a múltkorról és tadááám:

 

Íme tehát a csoda-egészségvonalas sütemény (vagy mi):

Csináltam édes puliszkát, itt sajnos a szokásos "kábé" rendszer van: kb. 2 dl víz és kb. 6-8 ek kukoricadara. A többit viszont tudom! 1 narancs leve, pici csavarás citrom, fél zacsi bourbon vaníliás cukor, fahéj (amennyire szeretjük), 2-3 ek nyírfacukor (vagy sima, vagy barna, vagy méz). Ez a kiscipője. 

Erre jön a krém, ami 3 db banán, 2-3 ek nyírfacukor (vagy bármi egyéb fajta), fahéj, a másik fele a vaníliás cukornak, 2 dl laktózmentes natúr joghurt. Titkos hozzávaló: 1 ek kókusztejpor. Ez mondjuk szerintem kihagyható, csak az én hitrendszerem akart mindenképpen valami szilárdat bele. Botmixerelés.

Aztán muffinsütőbe adagolás: 1 ek massza, 1,5-2 ek krém. Sütés 200 fokon, kb. 15 percig.

Fogalmam nem volt mi lesz belőle. Azt tudtam, hogy finom, kanalat terítettem mellé, mert nem tudtam milyen állagot választ majd magának. Erre meg tökéletes lett, rendesen lejött róla a papír, szépen berózsaszínesedett a massza - amit mondjuk kicsit sem értek. De nem is akarok én már mindent érteni, sikerüljön csak minden így és akkor rendben is leszünk.

Muszáj még egy husis fotót is.

...és muszáj mennem aludni - mosolygósan. Szerettem vacsizni a kedvenc szomszédaimmal. És még mindig imádok főzni és újra kísérletezem és végre újra élvezem!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr954137028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása