Narancsos-mézes pulyka
2012. február 04. írta: giglio

Narancsos-mézes pulyka

Már régen is akartam csájníz kaját gyártani, de mindnek, amit eddig csináltam, pörkölt íze lett. Szót se többet a kudarcokról. Ez viszont... na ez végre az lett, aminek lennie kellett. Nagyon jó a recept, könnyű megcsinálni még az olyan kapkodósoknak is, mint én. Persze most is kicentiztem az időm, mert megint elszórakoztattam magam napközben mindenfélével (szépítek: gyakoroltam az esti órámra, ami jelenleg a legjobb szórakozásaim közé tartozik - ez a boldogság maga) és az utolsó 1,5 órában rohantam el boltba és kezdtem eszeveszett kapkodásba. Már megbarátkoztam a ténnyel, hogy kizárólag nyomás alatt teljesítek hatékonyan, a legkönnyebben előidézhető kényszer pedig, amit magamnak is intézni tudok, az az idő.

Szóval, aki pontos és precíziós leírást szeretne, íme a főétel és íme a köret.

Természetesen azt gondoltam, hogy miután egyszer elolvastam a receptet, már memorizáltam is, vagyis minimál módosításokkal nálam így készült.

Nem tudtam, hogy a drága Vendégeim szeretik -e a csirkeszárnyat, vagy az oldalast, amiből szívem szerint csináltam volna, így biztosra mentem: pulyka medalliont vásároltam. Nem az én húsom, de szeretem Őket, így nem volt nagy áldozat. (Ez nem igaz. Viszont hiperfigyelmes és szolgálatkész házigazda vagyok és egy hős.)

Gyorsan bepácoltam a husikat: szezámkaolaj, fél narancs leve, gyömbér, citrombors, húspuhító só keverékébe éppen addig, amíg a mesésen csodálatos szmötyit megcsináltam hozzá. Ebben nem tértem el a leírtaktól, illetve csak annyiban, hogy egy pindúr fokhagymás csiliszószt is adagoltam bele, meg a végén szezámmagot is szórtam rá. Meg nem volt itthon citrom, így csak narancs levét facsartam bele és sajnos friss gyömbért sem kaptam, így őrölt lett. Viszont ez a cucc - még így is -, ez valami mesés, de tényleg. Régen éreztem ilyen tökéletes harmóniát a számban. Az élet szép.

Meg kell ismételnem hamarosan, mert egyrészt nem tudtam lefotózni, másrészt valami számomra is kedvező husival kell kipróbálnom. Már azt is kitaláltam hogyan tudom majd még gyorsabban/egyszerűbben: sütőzacsiban fogom megsütni a húst és tepsiben lesz összesütve a szósszal. Igazi ragacsosan finom, izgi, édes és csípős álomkaja lesz! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr864066306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása