Ragu(szerű)leves marhahús gombóckákkal
2010. szeptember 15. írta: giglio

Ragu(szerű)leves marhahús gombóckákkal

Nos, a pogácsám annó  szeretve lett és visszatapsolásra is került, aminek igen nagyon örülök - sok szempontból. Szóóóval ismételni "kellett", de aztán hogy mégis valami vacsora legyen köré építve, gondoltam csinálok egy finom levest a meleg pogi mellé.

Rendesen felkészültem rá fejben, próbálgattam képzeletben az ízeket, persze közben eszembe jutott a tavalyi zöldbableves is, meg valami nagyon savanyú, mustáros, csirkemájas ötlet is leképződött. Azt mondjuk még ki fogom próbálni, ahogy magamat ismerem elég hamar.

Gombócok

  • 20 dkg darált marha
  • 1 tojás
  • 1/2 paradicsom meghámozva, kicsi kockákra vágva
  • 1/2 fej hagyma (kisebb fajta), kicsi kockákra vágva
  • 1 gerezd fokhagyma kockára vagy pépesítve
  • 1 kanál dijoni mustár
  • 1/2 szelet nagyon barna kenyér szétmorzsolva, mert aztán úgyis szétmálik a masszában
  • só, petrezselyem, őrölt csili

Ezeket összedolgoz. A paradicsom úgy jutott eszembe, hogy amikor a sorrentói főzőiskolában voltam, akkor mesélték, hogy szoktak a húsgombócba mazsolát tenni, aztán a spanyol receptben, amit a VB győztesnek csináltam (ez legalább bejött..), olívabogyó volt. Gondoltam miért ne mehetne bele paradicsom? Így lett benne és szerintem eszméletlen finom lett, úgyhogy megpróbálom majd úgy is, hogy olajban kisütöm. Fincsi lágy, csípős, hmmmm... I  húsgolyó!

 

leves alapja meg csak a szokásos húsleveszöldség (répák, karfiol, kelképoszta, hagyma volt most benne) + 3 kis fej krumpli. Bevallom darabolt egységcsomagot vettem, de legalább friss volt és üde, nem úgy, mint én általában munka után. Általában, de nem most!

Szóval zöldségpirítás után tettem bele még persze sót, jó sok borsot, csípős szószt (lehet Erős Pisti is, de nekem valami thai van otthon - no különösebb íz, csak csíp, mint az állat), 2 leveskockát (bijó, ami szerencsére lassan már annyiba kerül mint a csupa hasznos adalékkal felturbózott).

Aztán amikor kb. készen volt, akkor dobáltam bele a diónyira gyurmázott golyókat és 20-25 percig főztem. A legvégén még jött a hab a tortán: Anyukám tárkonyos ecete, tejfölös habarás és friss petrezselyem. Tökkkéletes lett - mint az este maga!

 

A fehér pötty benne még egy kis tejföl, mint show-elem.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr202297319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása