2009. Karácsonyi menü – idegen tollakkal
2010. február 02. írta: giglio

2009. Karácsonyi menü – idegen tollakkal

Napokig agyalás… legyen tökéletes, finom, szép. Legyen különleges, de nem elrontható. Legyen benne az ünnep, de az egyszerűség és melegség is… van ilyen?

Igen, nekem úgy hívják, hogy olasz konyha!
 
Előétel:
·          Bel Paese és Pecorino sajt, pármai sonka, paprikával töltött zöld és sóval „tartósított” fekete olívabogyó
·          Rukkola saláta koktélparadicsommal és pirított fenyőmaggal (+ olíva olaj, minimális jófajta modenai balzsamecettel és sópehellyel)
·          Sütőben pirított olívás és hagymás kenyérke, olívaolajjal megcsorgatva
 
Tökéletes harmónia. Viszont mindent vásároltam hozzá (Pomodoro Gasztonómia bolt – szeretem :). Gondoltam, ha a többit elrontom, már nem kell megenni egymást.
Csak szépen el kellett rendezgetni a meseszép Olaszországban vásárolt olívabogyós tányérkákon. És igen, a napraforgós kalács óta esztétikában is nagy vagyok!
 
Kézzel evés kötelező (ruhába kéztörlés opcionális - de csak a karácsony miatt)!!
Borozás kötelező. ÚÚÚÚ, a lényeget majd'elfeledtem:
 
Az Ital
Eperbor
 
3-4 nappal az esemény előtt 1 üveg jó minőségű, száraz vörösbor összekever 2 ek barnacukorral és beleborít egy doboz fagyasztott eper (télidőben) és hagyni őket összemelegedni egy jó nagy befőttes üvegben. Ha szerencséd van, és egészen közel hajolsz az üveghez, hallod, ahogy viháncolnak az eprek a borban. De ehhez egészen rá kell tapasztanod a füled az üvegre! Nem mereeeed!!
Tárgynapon csak leszűrni és csodájára járni. Ennyi, nem több.
 
Ennyi cukortól nagyon picit lesz csak édes. Természetesen lehet sok cukorral, vagy édes borral. Vagy meg lehet venni szintén a boltban, de az olyan snassz :)
+Őszinte leszek: én az epret, miután leittuk róla a bort, egy kicsit átpaszíroztam még az üveg alján lévő borral és felöntöttem még egy bő fél üvegnyi száraz fehérrel és még egy kis barnacukorral is feljavítottam. Így lett egy kevésbé ünnepélyes (de finom) második adag epres rose :)
 
Főétel
Paradicsomos tészta pirított fenyőmaggal és frissen reszelt pecorino sajttal + ricottával töltött, göngyölt csirkemell
 
A tésztával is tutira mentem, a Pomodoro gasztronómiában vásároltam fagyasztva (következőt becsszóra én fogom gyúrni!!!) és a szósz is a jól bevált, azt még Olaszországban „loptam” (kóstolás, analizálás, leképezés).
 
A szósz:
2 db paradicsom kockára vágva (nem kell szépen, turmixolva lesz), 2 cikk fokhagyma, kevés só, de kóstolni!, bors pár percig, de tényleg csak pár percig összemelegít, és máris mehet bele kb. 1,5 dl tejszín (vagy a teljes doboz is, de az már nekem nagyon tejszínes) és nekimegyünk botmixerrel (ne sajnáljunk elővenni és bekoszolni egy mélyebb edényt erre a célra, ha nem akarjuk körbelőni a lakást paradicsommal. csak mondom. nem, sosem jártam még pórul ezzel...). Ha készen van, friss (nem karácsonykor fagyasztott is lehet) petrezselyem és bazsalikom. Készen van. Egyszerű és isteni finom.
 
A husi volt a vacsora egyetlen rizikófaktora… először is, mert gyöngytyúkkal írták (Pomodoro receptek – hűséges kis állatka vagyok), de honnan a #!%&&@-ból szerezzek gyöngytyúkot?? Így lett csirkemell. Ráadásul tölteni és göngyölni?? ÉÉÉNNN? Jó vicc. De azért hajrá..
 
Először kiklopfoltam (vettem húsklopfolóóót!!! ez is vicces konyhai és önvédelmi eszköz) + megszórtam húspuhító sóval és picit borsoztam. Vissza a hűtőbe, amíg megcsináltam a fenti tésztaszószt és a ricottás tölteléket (20 dkg ricotta, só, bors, 3 ek reszelt parmezán + só, bors, bazsalikom, petrezselyem).
 
Aztán jött az a rész, ami miatt komolyan izgultam: betekerni a husikat és úgy bezárni a cuccot, hogy ott is maradjon. És ez olyan köcsög dolog, mert nyersen még úgy tűnik, mintha minden rendben lenne, aztán sütés közben elkezd lázadni a töltelék és megindul kifelé… Már láttam lelki szemeim előtt az üres husikat és körülötte tölteléket… Meg is lett a B. terv: összekockázom a husit, rétegezem a kifolyt töltelékkel és picit még egyszer összesütöm, vagy valami…
 
DE nem, nem volt rá szükség! Úgy bebugyoláltam, h esélye nem volt a szökésre!!! Vettem klassz rolád-gyűrűket, hárommal fogattam össze + két fogpiszkáló a végébe. PER DARAB!!! Haha, nem fognak ki rajtam!! Még elő is tudtam sütni egy kicsit, és így ment a sütőbe.
Sztm. mondjuk túlsütöttem, mert nekem száraz lett egy kicsit (jó, igen, nekem az optimális állagú hús a csülök, meg a csirkeszárny). Elég lett volna egy fél óra neki, lehet. Na mindegy, azért csak elfogyott.
 
Szépek voltak így együtt, a tészta, a husi felszeletelve… mintha nem is én csináltam volna!
Nem fotóztam :(
 
Desszert
Tiramisu, offkorsz - ebben is biztosra mentem.
A saját változat, tojás helyett tejszín, babapiskóta helyett kakaós piskóta.
Hibátlan lett!
 
Szóval megcsináltam a tökéletes karácsonyi vacsit!!!
Sajnos nem tudtam kellőképpen összehangolni a dolgokat, jobb lett volna a tésztát egyenesen a fazékból tenni a tányérra, meg a husit a sütő lezárása után azonnal tálalni, de nem akartam ugrálni az előétel alatt… Így csak tízből kilenc lett.
 
Mai napi tanulság:
Merjünk nagyot álmodni, avagy tudok én, ha akarok!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr601722208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.02.11. 07:31:02

hát ez mentem.. ez annyira jó kis menü... kelll!!!! :-)))
szuper

endzsi21 2010.03.04. 22:42:58

naszóval az eprek a borban, de a bor az a hűtőben vagy kint szobahőmérsékleten?
hümmm?

giglio 2010.03.04. 22:48:26

@endzsi21:
Nálad a hűtőben, nálam lehetett volna a szobában is (=hűtő :) ), de nálam is a hűtőben volt. tartottam eper-poshadástól.
süti beállítások módosítása