L'ecsó medvehagymával
2011. április 04. írta: giglio

L'ecsó medvehagymával

Lehet, hogy még korán van a lecsózáshoz, de elkészült végre a sashalmi piac, ahova kifigyelhetek ebédidőben és teszteltem is azon nyomban a kínálatot. Ugyanazok az arcok, szerencsére a kedvenc zöldségesemet és a még kedvencebb cipész bácsimat is megtaláltam. Pontosan olyan szigorúan néz, de biztos vagyok benne, hogy ugyanúgy szeret. Közben lett egy másik kedvenc zöldségesem is, aki pénteken lépett be a sorba, mikor pult alól kínált végre édes-zamatos paradicsomot. Megvettem/megvett. Még a gyöszös paprikájából is vittem cserébe. 

A lecsó olyan is lehetett volna, mint bármikor máskor, de nem! Merthogy vettem medvehagymát!!! És ráadásul bográcsolós lett, mert nem jutottam be a tavaszi nagytakarítás miatt a konyhába. Meg a nap is sütött - volt nagy káosz, meg nagy békesség is egyben. Szépre dolgoztam magam - ilyen sem volt még.
 
Szóval igazán recept? Legyen.
 
Lecsó bézik némi tojással
  • 3 nagy fej hagyma
  • 70 dkg (a precíz mindenemet!) paprika
  • 30 dkg paradicsom
  • 2 tojás
  • szégyenletes, de némi pirospaprika (primőrség miatt) és bors is került bele a só mellé. (ja, elsóztam - alap)
  • 2-3 ek zsír 
Éééés az extra: kb. 10 levél medvehagyma
Éééééééés a még extrább: maradék isteni öreglebbencs, mert hogy ez került alá rizsa, meg minden helyett.
 
Igazán a sorrend a lényeg: zsír, hagyma, paradicsom, paprika, fűszerezés (ha kell), medvehagyma a legeslegvégén.
 
 
Tudom, tudom, nem nagy dolog, ez csak egy lecsó, a medvehagymát meg mindenbe bele lehet tenni, de olyan jó nap volt, meg kellett örökíteni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr722800481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása