Pause és egy kis tejberizs csokival
2011. február 28. írta: giglio

Pause és egy kis tejberizs csokival

Pauzálás volt, gyengélkedés, lábadozás, csökkentett üzemmód.

Egyszerű kaják, gombaleves, lencsegulyás, paradicsomos tészta húsgombóccal, hirtelenjében összerakott túrós süti és alvás, fekvés dögivel a magam unásáig.. DE mostmár elkapom én azt a tavaszt valami finomsággal, méghozzá a hamarosan. 

Addig egy kis édes ötlet, ami elég gyorsan meglett és elég jól is sikerült, ezt most azért csak leírom - szóval sült tejberizs csokiöntettel, íme.

1 csésze rizst megfőztem 3 csésze tejben, úgy kb. 3 ek cukorral, egy zacskó vaníliás cukorral és egy marék mazsolával.

Én úgy csinálom amúgy a tejberizst, hogy először is felforralom az egészet, aztán félreteszem puhulni, konyharuhába bugyolálva, aztán megint felforralom és most ezután tettem be a sütőbe. Jó bőven állt rajta még a tej, de úgyis felszívja az egészet csumára, ahogy Reni mondaná.

Jénaiban, lefedve még vagy 20 percet, 150 fokon puhították egymást. Közben megcsináltam a csokimázat - isteni lett. Kicsit most megpróbáltam leszakadni az eddigi csak vaj+cukor+kakaó fétisemről és finomítottam némi csokival és tejszínnel.

Így:

  • 5 dkg vaj
  • fél dl nagyon sűrű főzőtejszín
  • 2 ek cukor
  • 1 ek kakaó
  • fél tábla tejcsoki

Ezeket összeolvasztottam és készen is lett, ezt borítottam rá a már megsült-bepuhult rizsára és még vagy 5 percet 100 fokon hagytam őket haverkodni. És ennyi. Hidegen, melegen, mindenhogyan szeretnivaló. Mint én (ez itt a betegség utáni egó-helyreállítás) és a pandák. Hát még 2 in 1!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr342699785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása