Bazsalikomos csirkemell gombás rizottóval
2011. február 03. írta: giglio

Bazsalikomos csirkemell gombás rizottóval

Végre nincs megalkuvás! Nincsen „de”, ez a kaja végre úgy sikerült, ahogy szerettem volna, hétköznap, meg téli álom ide vagy oda.

Na jó, a bazsalikommal nem tudom hogyan csinálják odakint, hogy egy kicsit olyan, mintha csipsz lenne. Gondoltam ha hirtelen megsütöm a husi utáni vajban… de nem, csak volt nagy olaj-tűzijáték, és ennyi. Semmi roppanás, csak szottyadás.

De ne szaladjunk előre.

Szokásos missön: gyors, de tökéletes vacsit akarok. Most.

Volt még a szekrény mélyén Garda tó partjáról hozott gombás rizottó, így ez volt az alapvetés. Ha már rizottó, akkor valami arra rímelő husit szerettem volna mellé. Tavaly megküzdöttem azzal a göngyölt ricottással, de most nem volt erre sem idő, sem energia. És ez sokkal jobb lett amúgy – mondom is inkább.

Gombás rizottó

Itt nem volt nagy varázslat, a szárított gombával összeállított egységcsomagot csak lepirítottam olajon, szokásos 1,5x annyi víz, só. Volt füstölt ízű sópelyhem amiről úgy ítéltem meg, hogy belesimul a füstös erdei ízbe, így azt használtam. Még egy kicsi naturbijo levesport tettem bele, éppenhogycsak.

Husi

3 db csirkemellet kisebb szeletekre szedtem (ahogy adta magát) és kiklopfoltam. Kicsi fokhagymakrém rá, húspuhító só (sajnos a csirkemellet natúrban máshogyan nem bííírom), bors, egymásra halmozni és jó 1,5 órát ácsingózva várt a sorára.

Vajon sütöttem ki, finom ízeket akartam a masszív rizottó mellé. Fura, hogy ebben a párosban a köret húzta fel a nadrágot. És végre nem szárítottam ki a csirikét, nagy hőfokon pár percet kapott, pici pirulásig, ennyi.

Aztán a végén az apróra vágott friss bazsalikom kb. fél percre bele a "rozsdás" vajba, majd rögtön ráereszteni a husikra.

Aztán jött a tálalás - igen, már ez is játszik, fejlődőképes vagyok! 

Szóval rizottó, rá friss petrezselyem és frissen reszelt parmezán.

Mellé a husi, a vajon pirított bazsalikommal és persze ő is kapott friss reszelt parmezánt. Pörfikt.

Utólag megpróbálom összeszedni a hozzávalókat:

  • 2 csésze rizs
  • 1 marék szárított erdei gomba
  • olaj, só, leveskocka/ételízesítő/húsleves lé
  • 1 csokor petrezselyem
  • 3 db csirkemell
  • 1 marék friss bazsalikom
  • 5 dkg vaj
  • só, bors, fokhagymakrém
  • 10 dkg reszelt parmezán

Azt hiszem, ahogy írtam itt a dolgokat, rájöttem: ennek a kajának az eszeveszettül csábító vonzereje az, hogy minden színes, illatos, friss és szép. Szeretem.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr142636293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2011.02.09. 08:07:05

gombásrizottó??? hú azt szeretem és milyen régen készítettem...
jók a fotók ;-)
süti beállítások módosítása