Húúúsos rétes
2011. január 26. írta: giglio

Húúúsos rétes

A kapkodós fáradtságnak sosincs jó vége! Akkora, de akkora ötletem volt és olyan finom lett még így is, de még olyan sokkal jobb lehetett volna, így csalódott lettem teljesen. Mentségemre szolgáljon, hogy full kimerült vagyok. Le a téllel!

A múltkori marharagu, meg a pácolt mustáros kis cimborája + a büfében megérzett friss pogácsa illata annyira belém fúrta magát, hogy nem tudtam másra gondolni, mint egy jó nagy adag, ropogós, fűszeres ragus rétesre!

Frankón ki is találtam, hogy piteszerűen fogom megcsinálni, az aljára ugye a tészta (vásároltam is tönköly réteslapot – Tante Fanni, szeretem a tántit ezért a húzásáért) és arra terveztem rétegezni a fokhagymás sajtkrémet, füstölt sajtot és marharagut.

De aztán a nagy kapkodásban teljesen elveszítettem a fejem és nem tudom milyen meggondolásból csináltam 3 rétes rudacskát, 2 ragusat és egy sajtosat (krémsajt + rá a füstölt). Igazán amikor ezt csinálta a kezem, az indult meg a fejemben, hogy van az a fonott kakaós kalács, amikoris 3 kakaóval feltekert tésztarudat (vicces, ezt a szót a helyesírás-ellenőrzés átírná tésztatudatra – ez tetszik! Tészták öntudatra!!!) fonnak össze nyersen és sütnek meg, de valahogy mire ez átment volna a fogaskerekeken, már sittysutty benne is volt egymás mellett a 3 rétes a sütőben. Szal nemtom, na, érthetetlenül begyorsultam, de a fáradtság hajtott, meg akartam már pihenni nagyon.

Szóval így lett 3 egymástól elkülönülő dolog, ami finom lett nagyon, de nem hoztam ki belőle a maximumot. Viszont ezt újra meg fogom próbálni, akár nem rétessel, hanem mondjuk pite tésztával, pite formában.

Sok beszédnek sok az alja, a gyors, akármilyen tésztába tekerhető, pakolható marharagu, ami persze bármilyen körettel és iiiisteni. (Ez csak szűken 2 fős adag.)

  • fél kg marha egészen vékony, max. 2x2 szeletekre vágva, hogy hamar megpuhuljon + így guszta
  • kockázott szalonna – ki mennyit szeret
  • 1 kisebb fej vereshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 tk dijoni mustár
  • Fél tk Marmite (ha van)
  • csípős és barbecue szósz
  • só, bors

+ amennyiben rétesezünk/pitézünk

  • 1 doboz fokhagymás krémsajt
  • 10 dkg füstölt sajt (lehet szeletelt, de a reszelt az igazi, természetesen)

Szalonna lepirít, rá a hagymák, fűszerek, husi, mustár, szószok. Fél óra alatt megpuhul és kész is. Imádom ezeket az ízeket.

Az összeállítás meg… lehet úgy, ahogy én, és akkor egymás mellé adagoljuk a 2 féle ízű rétest. Köret még mehet hozzá, mert elég tömény.

Legközelebb én úgy fogom szerintem, hogy valahogy a 3 töltött rudat valahogy összefonom koszorúba, vagy mittomén.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr52614138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisdeak 2011.01.31. 22:18:46

Helló, ha esetleg nem lett volna meg erről a lapról beszéltem:
www.milliondollarhomepage.com/
, jók a blogok, így tovább, a frissen tetovált srácnak is puszi.

giglio 2011.01.31. 22:47:20

köszönöm szépen! + átadom :)
süti beállítások módosítása