Rozsos vajas keksz
2010. november 15. írta: giglio

Rozsos vajas keksz

Nos, hát eljutottunk újra egy ehető/nem ehető próbálkozáshoz.

Főzni akartam, valami olyan husit, amihez valami grapefuitos cucc van, de nincs itthon hús. Meg grapefruit. Na jó, az van, hétvégén elkezdtem gyümölcsre vágyni és vettem gyümölcssalátának valót. Tök jó, a CBA-ban van ananászpucoló - 300 Ft-ért ott van evésre készen! Szerettem vasárnap erre ébredni.

Szóval főzés most nem játszik, gondoltam, akkor jöhet a sütiiii! És ha már nincsen fényképezőgépem, lehet rondát!!! Az meg a rozslisztes süti, jó nagy nutellakupacokkal a tetején. Legalábbis ez lett a terv, most sül, még nem merem megnézni hogy néz ki. Meg nem tudni egyben marad -e, meg ilyenek. De remélem igen, mert nyersen frankó volt.

Megelőlegezem a bizalmat és elkezdem leírni mit csináltam.

(Megnéztem, hiba volt. Összefolyt az egész. Kellett nekem mutatványoznom a formázással. Na, a következő adagnál több helyet hagyok köztük. Ezeket meg csak szétműtöm valahogy... hála az égnek, hogy nincsen fényképezőgépem!)

Na, de fincsi lesz, ezt érzem!

Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj (lehet kevesebb, és akkor talán megtartja a formáját)
  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 15 dkg barnacukor
  • 1 ek eperecet (szerencsés vagyok, mert kaptam ajándékba, de kihagyható)
  • fahéj - kinek mennyi
  • karácsonyi ízesítéshez meg gyömbér, szegfűszeg, ilyesmi

Összegyúr minden még a hideg vajjal.

Aztán kicsi golyókat formálunk (úgy néznek ki, mint a húsgolyók!!), aztán kicsi kezünkkel szétlapítjuk kb. 1 cm magasra. A formáját a sok vaj miatt úgyis elveszíti, így nem kell nagyon sokat szenvedni vele, hogy szép legyen. Mehet rá nutella, bele lehet nyomkodni fél diókat, mandulát és indulhat a sütőbe. Nemtom meddig, mert az első adagot elégettem csumára, a második előtt meg inkább kicsit ledőlök aludni. Úgy holnap reggelig.

Naszóval a sütésnél óvatosan. A tippem az, hogy elég neki 10 perc 180 fokon, mert én 200-on szenesítettem el úgy 13 perc alatt. De valamelyik nap megsütöm a 2. adagot és pontosítok.

Viszont a közepéből vagy kettőt megmentettem és bazi jó - vajas, ropogós, fincsi. Mondjuk megsütve még sokkal rondább, ez tény. Mindegy, de tényleg ízre 100 pontos és persze ne feledjük a rostokat! Nem vendégváró, inkább téli estéken kakaó melletti majszolásra alkalmas, gyorsan elkészülő cucc. Annak viszont hibátlan!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr372451372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.11.25. 22:51:40

Bocsánatot kérek, de írhatnékom, mondhatnékom van és továbbá tele vagyok a jógaóra után energiával.. szóval ezt megosztom Veletek:

Világörökség lett a paradicsomos tésztából

bővebben:
www.maipiac.hu/index.php/hirek/fmcg-/7078-vilagoeroekseg-lett-a-paradicsomos-tesztabol

éljen a paradicsomos tészta mindhalálig :-) juhéj!!!

endzsi21 2010.11.25. 22:52:05

továbbáá sótlan lett a holnapi pogácsa, hogy bassza meg...

endzsi21 2010.11.25. 22:52:22

továbbá

www.maipiac.hu/index.php/hirek/fmcg-/6739

Parmezán sajttal is lehet fizetni az olasz bankokban :-))

giglio 2010.11.25. 22:54:00

@endzsi21: nem számít, egy okkal több a tekilára, majd a citrom helyett duplasózunk!
süti beállítások módosítása