Az első VB-s: spanyol lecsó és húsgombóc
2010. június 15. írta: giglio

Az első VB-s: spanyol lecsó és húsgombóc

A holnapi egyik nyerő tippem: Spanyolország!!

(Olasz estét majd azután tartok, hogy megnyertük és hazajöttem a kiküldetésből.)

Naszóval akartam uruguay-i gyümölcskenyeret, hogy minél több ország képviselve legyen, de készen vagyok, annyira meleg van. Örülök, hogy ezekkel a húsgombócokkal végeztem, én be nem kapcsolom a sütőt. Dehát kárpótolnak engem az álombéli gombóckák és az idén első friss lecsó - nem is kicsit.

Szóval én holnap a spanyolokkal leszek! 

Mutatom is miért:

Szerintem nyomós érv... Részletezném is.

A lecsó

Gyorsan, akinek elég nagy vonalakban. 

Semmi extra, klasszik lecsó, annyi különbséggel, hogy a hagymák után jön a krumpli (kap 10 extra percet) - ez áááállat jó benne - aztán a megszokott sorrend, paradicsom, paprika és még extraként a cukkini. Én nem tettem bele padlizsánt, de azt a krumplival együtt indítanám.

Forma: kocka

Nyersen a paprika és cukkini, akik egyszerre mennek be:

Félkészen a hagyma, fokhagyma, krumpli és a frissen befutott paradicsom. A kis fürtös.

Hát ez volt a lecsó rész.

A golyócskákat meg innen nyúltam - persze, hogy belepiszkáltam, de szorgos-dolgos hétköznap van. Én éhes. És vágyom valami fasírtszerűségre!

A zöldségek mosogatása és darabolása előtt már beáztattam a száraz olívás kenyérkémet (1. módosítás) egy pohárka rose-ba (2. módosítás) egy kicsi vízzel higítva, mert a borból én is akartam magamnak.

Hozzá áztattam a hagymát és én tettem bele fokhagymát (3., de lehet, hogy inkább nem számolom..). Aztán sózás, borsozás, ment bele a kicsi kockákra vágott olívabogyó és a darált marha. Én a biztonság kedvéért nyomtam bele egy tojást. Dió/fenyőmag kimaradt... De így is bazi jó lett, enyhén pikáns a bogyótól, jó kis szaftos, szóval rendben van eléggé.

Ja, természetesen az eredeti receptben lévő paradicsomszósz helyett csináltam a lecsót, hogy legalább két kajával villoghassak.

Hát ennyi. Bejött, de most mennem kell, Korea-Braziiil!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr382084673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása