Mindenkit meg/legyőző Sütőtökös mascarpone-s kosárkák
2010. február 10. írta: giglio

Mindenkit meg/legyőző Sütőtökös mascarpone-s kosárkák

Amire büszke vagyok - ezt tavaly találtam ki, megcsináltuk főződélutánban és bejött!

Jellemzés:
Sütőtököt imádom, mascarpone-t imádom, fahéjas/téli ízeket még annál is jobban. Narancssárgás-barna és a fehér együtt meg szép. Ennyi… lett volna, de a próbasütés nem hozta az elvárásokat, így újraterveztem, és ez lett belőle.
 
Lejegyezte annó: Angéla
 
Hozzávalók:
2 csomag (24 db) mézes kosárka – Kaisersben vettem, remélhetőleg van máshol is.
 
Krémhez:
1/4 sütőtök (megsütött állapotában ez kb. egy csészényi)
250 g mascarpone
5 ek cukor
1 ek méz
1 ek puha vaj
2 marék mozsárban aprított dió
 
1. step: sütőtököt szépen tepsiben, sütőben megsütni
 
2. step: ha kihűlt + 2 ek (evőkanál) cukrot + fahéjat és kevés őrölt szegfűszeget hozzáadni - botmixerrel összezúzi. Ha nagyon sűrű, mehet bele egy kis víz, vagy tejszín.
 
3. step: mascarpone sajtot + 2 dl sűrű (főző) tejszínnel + 3 ek cukorral + 1 csomag vaníliáscukorral összekerverni
 
4. step: serpenyőbe kevés vajat + összezúzott diót (mozsárban) mézzel lepirítani, majd kihűteni
 
5.step: mascarpone sajtot + diót összekeverni
 
6.step: mézes süteményes tésztát kikenni sütőtök krémmel + megtölteni a mascarpone krémmel - hűtőben állni hagyni (ha kibírjátok)
 
Még az is szereti, aki a tökit amúgy nem! Ezt is teszteltem.
Ja, azóta csináltam már sütőtökös bébikajából is, mert siettem - igen, szoktam.
De csak ha az életem, vagy a jóhírem múlik rajta.

És mindez természetesen elkészíthető úgy, hogy nem mézes kosárkát (lehet kapni sima linzereset), bármilyen gyümölcspürével/lekvárral kikensz és töltöd a mascarpone krémmel. Dió nem feltétel, de mehet bele helyette friss gyümölcs, összhangban a pürével/lekvárral. 

Fotók

Krém + tökös kis kosarak!

Krém a kosárkákban: fotó elkészítése házi feladat.

Pályázati kiírás: a legszebb fotót teszem be ide!!!

(A nyereményen majd akkor gondolkodom, ha legalább egy pályázati anyag beérkezett.)

 

 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr151745442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.02.11. 07:31:14

Sacikám!ez szigorúan bizalmas recept volt :-)
én nem adtam volna ki.

giglio 2010.02.11. 07:44:33

@endzsi21:
hát ja, gondolkodtam rajta, de azért mégis, ha bárki, bármikor, bárhol megcsinálja, akkor azt csinálja meg, amit én találtam ki!!! és ez tök jó :) és amikor örül majd neki és eszi, akkor a nem látható elektromos vezetékeken hatalmas nagy boldogság-hullám fog felém érkezni :)

ja, gondolkodtam a feladványodon (vidám süti.. :)) és már van két opció! emiatt nem aludtam semmit az éjszaka!!!! :)) na jó de :))
süti beállítások módosítása