Mákos-szezámmagos-csokis muffin, avagy álmomban már láttalak...
2010. január 28. írta: giglio

Mákos-szezámmagos-csokis muffin, avagy álmomban már láttalak...

Mákos-szezámmagos-csokis muffin, avagy álmomban már láttalak :)

Készült: 2009. november

Az mennyire súlyos állapot, hogy mákos sütivel álmodom és másnap reggelire nekiállok magamnak mákos sütit sütni?
 
Na jó, a reggeli délben van és hétvégén, mert ma korán feküdtem, annyira korán, hogy már csiripletek a madarak. Szegények, remélem nem szívják majd meg, ha igazi tél lesz. Majd beengedem Őket melegedni és csipegethetik a morzsákat. Mint a mesében. És énekelni fogok takarítás közben... ja, maximum valami hörgőset. Igaz, az nem valami Hófehérkés :)
 
Szóval igazán a kérdés (még nagyon az elején) csak vicc volt, ez a dolog inkább azt mutatja, hogy teljes harmóniában élek a testemmel. Aszondja nekem virágnyelven, hogy adjál nekem vasat, hát akkor adok neki. A cukor és a fehérliszt (az is kéne neki, hát hogyne), na az tudom, hogy átverés, de néha szerencséja van neki, hát hadd legyen.
 
Nem ér cikizni a sorozatos muffinsütések miatt jó? Bár én hahótáztam a legnagyobbat a muffinos szakácskönyvön, mert ha az ember süt egy muffint, bármilyet, akkor utána süthet bármilyet! Max állag problémák lehetnek, de ha már van rutin, még az sem. Ha meg van erős gyomor és kevés esztétikai érzék, akkor meg nem tökmindegy? Na jó, nyilván nem.
 
Úgyhogy a mai kérdés: lesz -e állagproblémája annak a muffinnak, amiben van sok mák meg szezámmag?
 
Valamint mit kell hozzá adni (miből kell több/kevesebb), hogy ne legyen?
 
Na szóval most figyeltem, mikor csináltam!
 
Szárazak:
5 ek liszt
4 ek mák (nem darálunk! rágunk!)
6 ek cukker
2 ek szezámka
sütőpor, kb. fél teáskalánka
fél tábla tejcsoki kockára vágva
1 ek bitang kakaó (nem neszkvik Szandika :)
 
Nedvesek:
2 tojci
kb. 5 dkg vaj olvasztva
kb. fél dl olaj
kb. fél dl víz
 
Összevegyíteni külön-külön, majd egyben is.
Sütőbe be, aztán a sztenderd 20 perc 180 fokon.
 
Fincsiii!!!
Ja, a darálatlan mák - szerintem a mák, ahol nem töltelék, és nem kell krémesnek lennie, ott nem szabad megdarálni! Mozsarazunk, hogy kicsit megbontsuk a szerkezetét.
És ha így teszünk, isteni finom lesz, ahogy megsül és roppan a fogunk alatt a muflinban.
 
Megyek, hozok is mégegyet :)
Hmmm, állag kiváló!
 
Mi kellett hozzá, ami összetartja?
Hát egyszerű, mint a pofon?
 
1. a vaj, mert az ha hideg akkor összeáll
ez így van, de nekünk melegen sem árt, ha összeáll :)
 
2. szezámmag és mák, mert mindkettő mag, és ráadásul másfélék, így egymásra gerjednek és összekapcsolódnak
szép dolog a "szerelem"... :)
 
3. tojcik
jessz, ez köztudott, én ekkora mennyiséghez csak egyet szoktam tenni, de most kettőt tettem éppen emiatt.
 
Ez most nem volt nagy szám, de ennél finomabb reggelit nem tudtam volna elképzelni.
Főleg, miután már álmomban is erre csorgott a nyálam.
 
Így a mai nap tanulsága:
Nem az a lényeg, hogy milyen furmányos receptet valósítasz meg hibátlanul, hanem hogy azt készíted -e el Magadnak (vagy annak, akit szeretsz), amire éppen vágyik....
 
És reggelire meleg süti meleg kakaóval/teával? Nem tökmindegy, h muffin vagy méteres kalács?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr461708629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandra&Bullok 2010.01.29. 20:32:36

incsíklandó.... imádom!

receptet még-még-még!!

giglio 2010.01.29. 20:38:45

és a szalonnás az smafu? Kóbikámnak szeretettel :))

giglio 2010.01.29. 20:39:29

nem mindig értem mi történik... erre pl. írtam, és nem látom... főzni könnyebb :))
süti beállítások módosítása