Hétköznap - gombaleves, mini palacsinta
2012. február 29. írta: giglio

Hétköznap - gombaleves, mini palacsinta

Első erkélyre teregetős délelőtt, első megfogtaazarcomanap délután, első kipróbáltam milyen egy macskával élni teszt utáni takarítás, pici nyomiság után újra jókedv. Egyik sem a konyhába való (bár a macska rendszerint a pulton trónolva tartott sakkban), de az, hogy nekiálltam kaját csinálni, az mind a fentiek miatt volt. A takarítás miatt járt a minipali, mint a múltkor. Úgy néz ki, máshogy nem bírom magam rávenni. Mondjuk most Zipzar vendégszereplése miatt muszáj volt. Ha nem engedtem Neki éppen, hogy szétmarja és harapja a kezem, unalmában az almot próbálta kijátszani a budijából. Ő a tündibündi szőrös. 

zipzar.jpg

Először csak kitaláltam, hogy kell leves, mert komolyabbat sem főzni, sem enni nincs kedvem. Meg különben is böjt van, jobb, ha nem álmodozom. A palacsinta már csak hab volt a tortán. Szó szerint. A folyamatnak volt egy olyan pontja, hogy nem tudtam olyan gyorsan sütni, ahogy csipegettem. Főleg, amikor rákaptam a fahéjas-tejszínhabos opcióra. Annyit módosítottam a múltkorin, hogy még egy kis citromhéjat is reszeltem bele. Ettől még jobb lett minden nélkül is. Gondoltam, így nem halmozom el magam cukorral a feltétek miatt. Örültem is milyen finom magában, aztán csak előkerült anyukám isteni almalekvárja és a korábban már említett fahéjas cukor és tejszínhab duett. Hello önfegyelem! Ezért jó a mozgás, mert belefér. Mondjuk más miatt sem kéne, de miiiindegy, ma meg van engedve.

 minipali.jpg

A soktésztás (szépen: ramen) levest már többször próbáltam leképezni, de most le is írom hogyan.

Először is, végy egy marék szárított erdei gombát, vagy kb. 20 dgk friss bármilyet. Nekem a fagyó alapfelszereltsége a szárított erdei, mert finom és sokmindenhez jó. Szóval áztatás fokhagymás, sós, ételízesítős vízben. A szűréssel óvatosan, először lekanalaz a gomba, békén hagy, hogy leüljön a föld, aztán óvatosan önt le a lé. Mert az kincs.

Szóval 1 fej hagyma pirít olajon, 2 gerezd fokhagyma mellé, csípős zöldpaprika, só, aztán rá a gomba. Pirít és megy rá a gombalé is, plusz még felöntés. Összefőzni, szükség esetén még só bele. Nekem volt még itthon füstölt ízű sópehely, na az még kiváló hozzá. Miután megfőtt, beledob az üvegtészta és még 5 perc, aztán karikáz bele mééég zöldpaprika, friss petrezselyem, friss póréhagyma. Mivel viszont a szójaszószom éppen elfogyott, távol-keleti ízek helyett maradtam az ungarise vonalon és a végén tejfölöztem. Ennyi. 

gombale.jpg

Ezzel az időjárással ki leszek békülve azt hiszem, előcsalogatja minden szunnyadó aktvitásomat és erre most mindennél nagyobb szükségem van, mert nagy fákba vágtam a fejszémet. Majd mutatok mindent szépen sorban.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr334226071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása