Rozsos zsömle
2011. június 27. írta: giglio

Rozsos zsömle

Igen, ezt én csináltam:

Mert nem volt otthon kenyér, és valamiért ez a megoldás egyszerűbbnek tűnt, mint lemenni a boltba. Igaz, hogy 3 órát vártam rá, de bőven megérte. Van, amire érdemes várni és úgy meg pléne, hogy sok dolgom nem volt vele.

Viszont ha vissza kell idéznem a munka folyamatát, hogy receptet prezentáljak, nem vagyok könnyű helyzetben, mert azt még tudom mit tettem bele, de a mennyit... az örök problematika.

A kezdőcsomag biztosan:

  • 14 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 16 dkg tönköly fehérliszt
  • 1 tojás
  • fél instant élesztő
  • 1 tk só
  • pici kömény

És ami nehéz, a folyékony cuccok, amiket külön meglangyosítottam, hogy biztosan megkeljen a tészta:

  • tej és egy kockacukor, ebbe ment az élesztő, kb. 1 dl
  • olaj 1 dl
  • víz... na ja. Igazából túrtam bele folyamatosan kézzel és öntöttem bele, hogy állagra jó legyen, de max. 1 dl volt.

Természetesen kenyérsütővel dagasztottam be a tésztát, mert ha gyúrni kellett volna, lehet, hogy újragondolom a boltba menetelt.

Aztán megsütisütipogácsáztam a zsemléket, összállítottam virág formába őket, megvizeztem a tetjét, megszórtam szezámkával és sütőbe küldtem őket. 

15 perc volt 180 fokon, hogy kialakuljon a héjszerkezet (ezt még szakközépben tanultam), aztán még vagy 20 perc 160 fokon. Majonézzel és édes paradicsomkarikával, melegen... tán még kézzel is begyúrtam volna, annyira isteni finom lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr243020398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása