Magyaros hétvége - sült kacsacomb és máj
2010. augusztus 30. írta: giglio

Magyaros hétvége - sült kacsacomb és máj

Főzős, nevetős, boldog hétvége volt ez, igazi nyárvégéért-kárpótlást nyújtó. Úgyhogy belecsaptam a lecsóba és nem finomkodtam: kacsacombot ide, meg sült májat reggelire, mint régen, otthon, vasárnaponként a Családdal. A májsütésben Apukám volt a mester, Ő libamáj állagúra varázsolta a sertést. Én nem vágtam ekkora fába a fejszémet, maradtam a csirkénél, amivel nagyot hibázni nem lehet.

Sült csirkemáj - gyorsan, többnapra, reggelire

Májacskákat megsóz, fokhagymáz (granuláltam kivételesen - szégyen, tudom, de siettem), picit borsoz és bőséges zsírban kisüt, hogy legyen mit kenyérre kenni másnap is, hidegen, hagymával, paprikával, paradicsommal, csorog a nyálam...

Vigyázni, mert gyilkolgép, miközben sül! Ha fedőt teszel rá, akkor nem fog kiugrálni a serpenyőből, meg nem fröccsen ki a forró zsír, de amikor a fedőt leveszed, vége, abban a pillanatban, hogy belecseppen a kicsapódott pára. Talán az a hálós cucc a legjobb megoldás, de én azt nem találtam, így elfogadtam, hogy takarítani fogok utána, addig meg csak 2szer megyek a közelébe, amikor megforgatom. Persze így is rámlőtt, de szerencsére nem közelről és elhajoltam - én voltam Trinity.

Sült kacsacomb, velesült hagymás krumplival

Na, a kacsacombtól más miatt féltem - vele még nem volt dolgom és jött az örök para: nem lesz elég omlós/kiszárad. Ezért döntöttam a sütőzacsi mellett, de még azt sem próbáltam. Kicsit sok volt az ismeretlen, de bíztam a megérzéseimben!

Először is jól bedörzsöltem a 3 combit zsírral (mangalica) és jól megsóztam + borsoztam. Pucoltam mellé 4 akkora krumplit, mint a fejem, azokat jó nagy darabokra vágtam. Pluszba még egy paprika, egy fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma 4 felé darabolva és besoroztam ezeket a zacsiba, közben még egy kicsit azért sóztam is a zöldségeket. A zacsit befektettem egy tepsibe és 1 órát sütöttem 170-160 fokon. Aztán megfordítottam az egész pakkot, hogy egy kicsit a másik fele is piruljon le, és még így egy fél órát adtam nekik.

Miután kivettem, úgy gondoltam, hogy kicsit még akarok turbózni rajta, így egy tálba mindent átcuccoltam a husi kivételével, ráöntöttem a kacsából kisült szaftot és kisebb darabokra törtem a krumplit. Addig a combokat befedtem bacon csíkokkal és visszatettem 10 percre grillezni.

Mondjam tovább? Egy kicsit igen, mert brutál jó lett, nem fűszereztem agyon, mindennek ott maradt a valódi íze, elég sós lett, elég puha, elég finom - tömény kaja, tiszta ízekkel. Mondjuk, ha majd lesz saját kertem, akkor egy szál frissen szedett rozmaringot még beledobok az ízolvasztó sütőzacsiba. Bónuszként még szép is:

 Mai napi tanulság: főzésben is hallgassunk az első megérzésre!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr262257879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.09.27. 21:50:16

máj... máj... máj én is én is....
süti beállítások módosítása