Angélának melegítő csilis citromos halleves
2010. április 13. írta: giglio

Angélának melegítő csilis citromos halleves

Főződélutános archív felvételt látunk - a neten találtam az alapot hozzá annó.

Jellemzés 
Nagyon finom, savanykás leveske, mérsékelten hal-ízű a sok zöldség és citrom miatt – aki nem szereti a halat, esetleg… Mindenféle zöldség van benne, mindenből egy kicsi kell. Az édeskrumpli és édeskömény helyett írtam tarcsizöldséget.

Hozzávalók: 

  • 2-3 db nagyobb darab halfilé, vagy rák 
  • 1 kicsi fej hagymácska 
  • 2 gerezd fokhagymácska :) 
  • 1 citrom (vagy lime) leve 
  • 1 nagyobb krumpli, vagy 2 kicsi :) 
  • 1 szál sárgarépa 
  • 1 szál fehérrépa 
  • 1 kicsi darab zeller, vagy 1 szál szárzeller 
  • 1 db édesburgonya, de helyettesíthető egy darabka sütőtökkel, ha éppen az van otthon 
  • 1 db édeskömény, ehelyett mehet pl. egy kis kelkáposzta, vagy kínai kel 
  • Friss (vagy fagyasztott) petrezselyem 
  • Só, bors, pici gyömbér (friss, ha van), szerecsendió, csili 
  • Olívaolaj (lehet „sima” is) 


Elkészítés 
Első lépés: mindent felaprítunk -  karikára, kockára, csíkokra, tökmindegy. A hagymát nem muszáj kockára, lehet vágni karikára, gyorsabban megvan, és ebben a levesben sztm. teljesen jó. Én a fokhagymát karikára szoktam vágni olyankor, amikor megfőzöm rendesen. A halat kockára, abban nincsen sok lehetőség :) 

Aztán olívaolajon elkezdem a pirítást: hagyma, fokhagyma, halacska, bele a fűszerek. A csili opcionális, nekem nagyon ízlett benne az enyhén csípős íz. (Az olívával nagyon kell vigyázni, mert hamar megég, így nem szabad sokáig pirítani, pár perc az egész. ) 

Ezután jön bele a többi zöldség. Ha olyan levest szeretnénk, amiben ropognak a zöldségek, akkor külön kell beletenni a zöldségeket, kezdeni a „gyökerekkel” (krumpli, répák) aztán amikor azok már félig megpuhultak, utána jöhetnek a „levelek” (édeskömény, vagy kel). Persze, ha szeretjük jól átfőzve, vagy nem sokat szöszmötölni vele, akkor mehet egyben.

Én most így csináltam, de biztos lesz olyan szitu, hogy ropogtatni akarok, vagy profinak akarok tűnni :), homogén, enyhén ropogósra főtt zöldségekkel, akkor majd így csinálom.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr101918618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.04.14. 08:25:11

Hogy én mennyire imádlak :-)

giglio 2010.04.14. 08:34:34

nem engedhetem, h megfázz nekem Te ott :) viszont nem tudtam még medvehagymát szerezni :((

giglio 2010.04.14. 08:34:47

ja, és ha megcsinálod friss rákocskákkal, azon nyomban írd meg milyen volt! és fotózd le lécci, h legyen megörökítve itt is :)

Virg 2010.04.14. 22:01:50

7végén egész megvehagyma mezőkön keltünk át a Barakásokkal :)
süti beállítások módosítása