Frankó csilis bab – igazi Csabaival!
2010. január 28. írta: giglio

Frankó csilis bab – igazi Csabaival!

Frankó csilis bab – igazi Csabaival!

Készült: 2009. december

Kolleganőm jóvoltából sikerült szert tennem igazi, borzasztóan friss, jófajta vastagkolbászra. Azonnal bevetésre került. Nem úgy :))
 
Először csak magában teszteltem – ujjnyi szelet azonnal, igen fontos iratok fölött lekarikáz és elrágcsál :)))
Aztán este hazamentem és annyira, de annyira vágytam egy kis csilis babra… Nátha még mindig inzultál, ízek kellenek meg egy kis tűz!!
 
Úgyhogy hazaérkezvén kóbi el sem tesz, azonnal levág belőle jó 3 ujjnyi szelet és összemorzsol. Hagymát összevagdos, majd olajon pirongat meg 2 borzasztó nagy gerezd fokhagymával, anyukám isteni csípős paprikájával (egyenesen a kertből) és persze a csabaival.
 
Picit pirít, annyira csak éppen, hogy a kóbászból kidolgozódjon a jó kis ízkomplexum.
Borsoz, aztán vörös konzervbab (bocsánat, de hétköznap van és munka után. és éhes vagyok. eléggé. bazira!).
 
Só nem!
Még nem, mert 2 alapanyagban is van só (bab, kóbi). Ezt néha elfeledem. Sokszor. Általában mindig :)
 
Kicsit összerotyogtat.
 
Komplikáció
Én persze megsóztam… annyi eszem ugyan volt, hogy már a végén, de megint megszaladt a kezem…
Észrevettem, ha éhes vagyok, jobban sózom. (Feladvány: miért??)
 
STOP – most mi lesz???
(A célegyenesben vagyok, már szinte belecsorog a nyálam a fazékba…)
 
1.       Növeljük a szárazanyag tartalmat – még egy konzerv, még egy rakás kóbi, hagyma, pirítás…
Haha, nem, ez nem én vagyok! Ennyit szöszölni hétköznap, este, éhesen, kóbit és babot kívánva???? NOOOO.
 
2.       Főzök bele krumplit. Anyuci azt mondta, hogy az felszívja a sót!
Ez így van, ez bazi jól működik (állítólag) egy levesben, de egy sűrű masszában, amiben kevés a folyadék, szerintem nem menne. Persze meg lehet próbálni, vízzel felönteni, krumpli bele… de az már nem csilis bab lesz… és akkor vége mindennek.
 
3.       Növeljük a folyékony részt és szórjunk bele sűrítésképpen egy kis sárgaborsópelyhet! Szívd fel begyem a sok sót!!
Igen, ez az én módszerem! Ízben passzol, nem lesz liszt íze és még egészséges is. És minden rendes háztartásban kell lennie sárgaborsópehelynek!!! :) Amúgy tényleg nagyon jó levesek és főzelékek sűrítésére én nagyon szeretem.
 
4.       Növeljük a folyékony részt – forró vizet az elsózott kajára és rántsuk be!
Működik, de nem akarok lisztet bele. Éppen elég, hogy rendszerint ezzel sütök, legalább a főtt kajákba nem keverem bele, ha nem muszáj. Nem, mintha az a 2 kanál számítana. Tudom, ez olyan, mint a kávé extra tejszínhabbal és cukor nélkül... tudom, de ezt csak mi, lányok érthetjük :) 
 
Hát így lett vacsira a csilis babom kb. 20 perc alatt… még a végén egy kis friss petrezselyem és aztán kóstol – fincsi! Újra kóstol… meg újra és újra… nagy buli lesz éjszaka a kis bélszerkezetemben!!! Tyúhhúúú :)
 
Mai napi tanulság:
Az igazán finom dolgok egyszerűek.
 
Fotó - húsvéti különkiadás

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr981708896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása