Újra Nagyböjt - tuningkecsöp és majonéz
2011. március 31. írta: giglio

Újra Nagyböjt - tuningkecsöp és majonéz

Lássuk be, tavaly jobban pörögtem. Igaz, akkor sem nagyon főztem, de legalább voltak tarcsi receptek.

Most valahogy lepauzáltam magam, ez a tél brutál volt, de kezdem érezni magamban az erőt, hogy újra belendüljek. Tudom, ezt már mondtam, mondjak mást. Akkor aztmondom, hogy MEDVEHAGYMA!!! Egyelőre csak fotón, mert bent hagytam a munkahelyemen, így a feldolgozás + fotó a jövő hétre marad.

Addig csak mutatom a tegnapi vega ebédemet. Mert csodás volt. Máskor sem csinálnám máshogy. Leszámítva, hogy a szójavirslit debrecenire cserélném. Sütve. Szalonnába burkolva. Na jó, ennyire nem vagyok készen, a múltkor ellenálltam egy adag csülökpörköltnek. Igaz, utána kiszáradtam, mert az összes nyálam kicsordult. 

Ma egy dolgot vállalok. Lehet kapni a belga olajosban (rántott cuccok és gigaméretű sültkrumpli pakk) szamuráj szósznak nevezett szmötyit. Csípős, fincsi. A fotón az üres műanyagtégelyben volt az. A másik kecsöp, benne karikára vágott olívabogyó. Na, ez is jó egynek.

Ma ilyeneket gyártok. Mert olyan jó tunkolni bele mondjuk husit. Nem, zöldséget! Meg mindent, ami csak úgy magában sül/fő. Vagy friss dolgokat, mint, répa, ubi, paprika, stb.

Első körben: variációk a kecsöpre - avagy ne elégedjünk meg azzal, ami a tubusban van!

Olívás: a fotón zöld van bedarabolva, de szerintem a fekete jobban megy hozzá.

Fokhagymás/medvehagymás: zúzott fokhagyma/medvehagyma, petrezselyem. Remek párosítás még a fokhagyma + bazsalikom kettős is.

Na, és most akkor megyek, megpróbálom azt a szamurájosat. Vagy valami pikánsat.

Közben gyorsan nekiálltam takarítani - mondom, elemet cseréltek bennem - de megcsináltam! Ma reggel, 7 órakor - az ígéret szép szó, én meg egy hősnő vagyok.

Nem szép megoldás, de gyári majonézből indultam ki idő és energia hiányában.

A lényeg, hogy ahhoz már csak egy kis csilit, frissen őrölt borsot és pár csepp barbecue szószt kevertem és jelentem, a szósz előállt. Én meg örülök, mert jön a grillszezon a füstös husikkal és zöldségekkel, amihez ennél a kencénél tökéletesebbet álmodni sem tudok!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr942788908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása