Sörös csirkecomb mozzarellás paradicsommal + tervek
2010. május 15. írta: giglio

Sörös csirkecomb mozzarellás paradicsommal + tervek

Beköszöntött egy újabb konyhai nihiles időszak, de vannak tervek és ha vannak, akkor én arra viszont rámegyek teljes erővel.

Eszembe jutott pl. egy olyan süti, ami persze biztos alapokon nyugszik (háromra mondjuk, elsőre eltaláljuk: mascarpone!! de mégis más, mint az eddigiek. Pl. lehet, hogy nem lesz elég hozzá 15 perc, hanem akár még a duplájával is számolhatunk... durva.

Szóval a koncepció az, hogy a brownie fehércsokis verziójára borítok rá a mascarpones krém csokis változatából.. hmmm, jó mi? De sajnos most még nem ez jön, hanem egy újabb kemény 5 perces előkészítést megkövetelő ebéd/vacsiötlet. 

Sörben sült csirkecomb

Vesz csirkecomb (vagy csülök, vagy tarja, vagy a csirke mellé csirkemáj), és egy tepsi/cserépedény (én Őt támogatom). Az aljára hagyma, fokhagyma, ételízesítő (én bijópárti vagyok ebben, bár mostanában a knorr cuccok állítólag nem tartalmaznak semmiféle káros dolgot. még nem döntöttem el, hogy hiszek -e nekik és ez a fajta bijó nem sokkal drágább, akkor meg minek egyáltalán ilyen bizalmatlansági kérdésekbe egyáltalán belemenni ugye.), pici olaj és a megmosott, besózott, beborsozott husik. Aki szereti a köményt, ne hagyja ki, isteni lesz, sőt ha van otthon paprika, paradicsom, az is olyan tök jó szaftot csinál neki, hogy az csak na. Én most csak hagymákat tettem bele, de 2 napja csak ezt tunkolom még így is. 

Tehát minden benne, ezt felöntjük sörrel, hogy úgy kb. 3/4 részt ellepje. 

Sütőbe be, kb. 40 percig (ha előmelegített sütőbe tesszük, akkor elég 30, de én sosem vagyok ennyire megfontolt), befóliázva. Aztán fólia le, husi fordít és újabb 15-20 perc. Aztán még egy utolsó pörgettyű és 15 perc, amiből 5 perc lehet grillezős, de nagyon legyünk résen, nagyon rossz dolog a célegyenesben elvérezni.. 

A fenteik röviden: csirke megsüt, de valamiért most nagyon precíz vagyok. Tán azért, mert ebben a végtelenül egyszerű kajában 2 ponton lehet hibázni: kevés só és/vagy nem sül meg eléggé. Nos, én tegnap mindkettőt kipipáltam, de valahogy nem tűnt végzetesnek, mert utólag még ment rá só és végülis meg volt sülve, csak nem azt a csontról-leomló állapotot sikerült eltalálni. 

Amíg sül, addig persze lehet szabadfoglalkozás, vagy lehet megcsinálni hozzá az újabb 5 percet igénylő mozzarellás paradicsomot. Én itt most azzal variáltam (szabadfoglalkozást komolyan véve, a köretet a végére hagyva), hogy a husi szaftjával locsoltam meg olívaolaj helyett, de a balzsamecetet nem hagytam azért ki. Még friss kenyér a tunkoláshoz és vacsorára-készek is vagyunk. 

Hihetetlen, hogyan bírtam ennyi mindent írni egy 5+5 perces kajáról. Szakmai ártalom...??? Kollégák, füleket befogni és nem árulkodni!

Mai napi tanulság:

Mindig töltsük kellemesen az "üres" sütési/főzési időt! 

Pl. rétegezzünk az arcunkra abból a zöldségből/gyümölcsből, amiből főzünk (itt most nem kimondottan a hagymára gondoltam, de pl. a paradicsom már mehet), dőljünk egy kicsit le és engedjük magunkat egyszerűen csak létezni. Elpakolni akkor is el kell, ha ezt nem tesszük meg, így meg legalább szebbek és békésebbek leszünk, mire leülünk az asztalhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr302005265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása