...még házi szörpök - mojito és gyömbér
2010. április 13. írta: giglio

...még házi szörpök - mojito és gyömbér

Jaj, nem volt internetem egy hétig, és nagyon rossz érzés volt, hogy nem tudtam írni. Mondjuk nem is főztem. Meg nem is nagyon éltem. De ugyebár aztán valami kis szerkezet legbelül mindig helyreállítja az egyensúlyt és minden újra egyszerű lesz.

Mint a szörpök - micsoda átkötééés!!! Írnék még, de inkább főzzünk.

Csináltam még régebben (nyáron is, meg ősszel is) "mojito" szörpöt, meg gyömbéreset. Egyik jobb volt, mint a másik.

Ráadásul nem is kell mondanom, hogy a mojito ízű mi célból született meg. Az instant koktél, az esszencia maga - bármikor, bárhova magunkkal vihetjük, ahol tudunk hozzá egy kis rumot csapni. Olyan, mint a mini cuccok (sampon, hajlakk, fogkrém, stb.) a DM-ben :)

Fotó (nem saját)

A lényege annyi, hogy csinálni kell egy (aki nem bírja az ilyet, fogja be a fülét) közepesen tömény cukroszirupot. Én kb. fél kg cukrot főztem fel egy liter vízzel. Lehet próbálkozni barna cukorral, meg mézzel, illetve ezek keverékével. Sőt, érdemes is. Én azt teszek bele mindig, amiből éppen itthon dömping van.

Amikor a mojitosat csináltam, akkor vágtam bele egy cserépnyi menta levelet és egy cserépnyi citromfüvet. Majd csavartam bele 4 db lime-ot és kettőnek a héját is belefőztem. Nem sokáig, kb. 20 percig, mert megkeseredhetnek, de azért szeretjük őket.

Ezt követően párnák közé bedugni egy éjszakára (dunszt). Nem tudom, hogy meddig áll el, mert pár hét alatt elfogyott. Minden esetre felbontás után én egy kis ezüst kolloidot tettem bele, biztos, ami biztos.

(Őszinte leszek: amikor másodszor csináltam, nem  kaptam cserepes növénykéket, így menta és citromfű teát lógattam bele és úgy is kiváló lett. 4-4 filterrel.)

A gyömbéresnél a szisztéma ugyanez, csak egy jó nagy darab gyömbért (30 dkg körül volt) kell lereszelni, belefőzni és citromot, ugyanúgy 4 db-ot. Csípős lesz, de nyugi, higítva már nem. 

Mai napi tanulság - helyett kedvenc.

Természetesen az étkezést érinti. Azon belül is a szívem egyik legkedvesebbikét, a reggelit.

www.indavideo.hu/video/Gyenged_ebresztes

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr771916523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.04.14. 08:25:58

Szörpök,de jó végre nem kell megvenni drága pénzért a bioszörpöt.. lesz saját :-)

Halvány Görény 2010.04.16. 08:14:04

a mojito mitől mojito? az egy alkoholos koktél, nem?
a gyömbért (gyömbéret) elképesztő módon imádom, mindenféle szart megveszek, amire rá van írva, hog gyömbér"sör". csak egy igszán jó van, amit a vásárcsarnokban lehet kapni. az, hogy felmerüljön a lehetősége, hogy megcsinálom otthon, még sose jutott eszembe, pedig.... gonosz leszek, már ezért megérte ezt az oldalt megcsinálni :) kipróbálom, sőt, kísérletezni fogok vele :)

giglio 2010.04.16. 08:23:18

szólj, ha kifejlesztetted belőle magát a sört. ugyan nem szeretem de a gyömbéreset megkóstolnám. főleg, ha Te csinálod :)

javítsam mojito ízű szörpre? :))

giglio 2010.04.16. 08:26:24

@Halvány Görény:
ja, a gonoszkodást meg sem hallottam. így, mint (legalább itt) mindenható, beengedem a kommentedet és továbbra is nézheted a blogomat :)))))

Halvány Görény 2010.04.16. 17:56:02

megmondom őszintén, a sört én sem szeretem, a gyömbérsört nem azért hívják sörnek, mert bármikor is alkoholos lett volna, csak így fordítható a ginger ale, hogy miért kapta ezt a nevet, azt nem tudom, talán a színe miatt.
és köszönöm, köszönöm, építek itthon egy oltárt és viszek elé egy kislapátnyi toszkán földet :)
süti beállítások módosítása