Kihelyezett játszótér/2. rész - Frankfurti leves+császármorzsa+palacsinta
2010. augusztus 10. írta: giglio

Kihelyezett játszótér/2. rész - Frankfurti leves+császármorzsa+palacsinta

Elérkezett a 2. nap, amikor is megmutatnám először az ilyen volt-ilyen lett fotókat, mert az ütős.

 

Na, hát alap, hogy még a gulyásnál is jobbat akartam. Sajnos kiderült, hogy a frankfurti leves nem a kedvenc (azért szerencsére nem maradt a nyakunkon :), de eléggé korlátok között voltak az alapanyag lehetőségek, mert volt ugyan előre pácolt tescos husi, de nem akartam volna senkit megmérgezni - kiindulva a tegnapi marhából, így bevállaltam a császármorzsát.

Azt gondoltam, hogy a palacsinta a szívás ennyi embernek, de nem. Az a császármorzsa - most mondom mindenkinek, amíg nem késő. De vasárnapra megérkezett a friss erő, többek között a Sziszterek személyében (mondtam már, hogy szeretem a családom?) és pörögtek, mint a veszedelem. Szerencsére a cseréprakás jól haladt, így többen jelentkeztek konyhai szolgálatra, így csak lett smaaaarni is, meg palacsinta is, mert Angéla, a hivatalos fotós is beállt a a serpenyők mögé, majd még Ancsi is. 

Császármorzsa rögtönzés:

4 tojás, 3 cs vaníliás cukor, kb. 10 dkg kristálycukor, kb. 3/4 kg liszt, szóda, só.

Először a tojások a cukrokkal, aztán liszt, aztán tej, aztán liszt, aztán tej, aztán higításképpen egy kis szóda. Nemtom hogy csinálják amúgy, én így csináltam. Az állag a lényeg: épphogy folyós palacsinta tészta, aztán serpenyőbe be, olajjal szétcsapatni és addig masszírozni, amíg morzsa lesz belőle. Nem adja magát könnyen, ez mondjuk becsülendő. A technika kialakul a 3. adag után: miután leszakadt a karod, az elme kikapcsol és bekapcsol a túlélés ösztöne. Az a lényeg, hogy folyamatosan darabolni, forgatni, aprítani. Feszkólevezetés a javából.

Szintén mutatnék egy ilyen volt-ilyen lett sorozatot.

Frankfurti leves emlékezetből 15 főre

  • 1 fej kelkáposzta
  • 4 nagy krumpli
  • 2 nagy hagyma
  • 4 nagy sárga és 2 kicsi fehér répa
  • 1 zeller (mindenki utálta rajtam kívül, így már csak 2 felé nyestem)
  • sok virsli 
  • 1 liter tejföl
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, majoranna, Pista lö erős. most kevesebb, mint a gulyásba, csak 1 evőkanál

Itt csak, miután NagyTesó összedarabolt mindent (kösziköszi!!) szépen sorban olaj, hagyma, zöldségek, a végén pedig a tejföl egy kis liszttel összekavarva. A fotón csak a zöldségek magukban.

És végül a Tetőfedő Akciócsoport ebédel. 

Fárasztó volt, de a sok értelmetlen dologgal szemben, ennek volt: Szandinak félig lett tető a feje fölött (a másik fele még hátravan, de az már pikkpakk meglesz..), én pedig jó emberek között voltam, jó időben, jó helyen.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr782213279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2010.08.11. 23:36:25

Részemről a megtiszteltetés, hogy ha nem is sokat, de segíthettem a konyhában :-)jó kis 7vége volt!
Legközelebb alszunk is ;-)hiszen a 2. etap még hátra van, hacsak...
hg.hu/cikk/tetofedes/9514-teto-cserep-nelkul

giglio 2010.08.11. 23:45:11

hacsak!!! inkább füvesítsük be :))
süti beállítások módosítása