Konyhai játszótér

Eredetileg játék(os)nak induló, de gasztronaplóvá változott hobbiblog vagyok. A főzés továbbra is játék - méghozzá az egyik legjobb a világon.

Címkék

alma (2) banán (2) baracklekvár (2) birsalma (1) blondie (1) bodzaszörp (1) brokkoli (2) brownie (2) capri (2) citrom (4) császármorzsa (1) cserépedény (1) csili (4) csilis bab (1) csirkecomb (5) csirkemáj (1) csirkemell (6) csoki (6) csokiöntet (2) csokis keksz (1) csülök (2) cukkini (6) curry (1) darált hús (1) darált marha (1) darált marhahús (2) datolya (1) dió (4) édeskömény (1) édeskrumpli (1) eper (4) eperbor (1) eperecet (1) epertorta (1) ezüst kolloid (1) fagyitorta (2) fahéj (3) falafel (1) fehérbor (1) fehér csoki (1) fenyőmag (1) foci vb 2010 (1) forraltbor (1) főzés (1) főzőiskola (2) frankfurti leves (1) fritatta (1) füstölt sajt (1) gesztenye (1) gluténmentes süti (1) gomba (5) gránátalma (1) grapefruit (1) grill (2) gyömbér (2) gyümölcssaláta (1) hagymaleves (1) hal (1) hamburger (1) harcsapörkölt (1) húsgolyó (6) influenza (1) jóbarátok (1) joghurt (2) kacsa (2) kagyló (2) kalács (1) karácsony (1) karamella (2) kávé (2) kecskesajt (2) kedvenc étterem (3) kenyér (1) kínai kaja (1) kókusz (1) kolbász (2) kompót (1) konyhai szex (1) korhelyleves (1) krumpli (1) lasagne (2) lecsó (2) lemon plum cake (2) lencsefőzelék (1) leveles tészta (1) leves (4) limonádé (1) máj (1) mák (4) mákos guba (1) málna (2) mandarin (3) mandula (3) marha (5) mascarpone (6) mazsola (2) medvehagyma (3) méz (1) mézes tészta (1) mozzarella (3) muffin (6) mustár (1) nápoly (1) napsütötte toszkána (1) narancs (2) nutella (1) nutellla (1) olajos magvak (1) olívabogyó (3) őszibarack (1) ötelemes főzés (1) padlizsán (3) palacsinta (3) palacsintatorta (1) pálinka (1) panyolai elixír (1) papaya (1) paprika (3) paradicsom (11) paradicsomszósz (1) pármai sonka (1) parmezán (3) patiszon (1) piskóta (1) pizza (1) pogácsa (1) polenta (1) polpette (1) positano (2) pulyka (1) raguleves (1) rák (1) rakott káposzta (1) rakott palacsinta (1) rakott penne (1) rakott tészta (1) raoul bova (1) reggeli tippek (1) rétes (1) ricotta (4) rizottó (1) rizs (1) rozmaring (1) rozmaringos burgonya (1) rozskenyér (1) rozsliszt (4) rukkola (1) saláta (3) sárgaborsópehely (1) sárgadinnye (2) sörös csirke (1) sorrento (2) spagetti (2) spárga (1) spenót (1) sült zöldség (2) süti (12) sütőtök (4) sütőzacskó (1) szalonna (5) szappan (1) szárított gomba (1) szárított paradicsom (3) székelykáposzta (1) szezám (1) szilvalekvár (1) szilvás gombóc (1) szörp (1) szószok (1) tarja (1) tartósítás (1) tejberizs (1) téli ízek (1) tészta (2) tintahal (1) tiramisu (3) tonhal (2) tönköly tészta (1) torta (2) túró (1) újkrumpli (5) vajas keksz (1) vega recept (10) villa ida (1) vörösbor (1) zeller (1) zöldbab (2) zöldbableves (1) zöldborsó (1) Címkefelhő

Ötelemes főzés

2016.12.10. 16:22

szerző: giglio

Aktuális irányelvek őszre és télre.

További infók itt.

Mit együnk és hogyan ebben az időszakban?

Gabonák: köles, amaránt, quinoa, zab, rizottórizs (kerek szemű rizs), hosszú szemű rizs (jázmin vagy basmati

Elkészítés: Mossuk meg, majd szárazon pirítsuk egy lábasban. Mikor már illatot áraszt, öntsük fel kétszeres mennyiségű vízzel. Készíthetünk belőle kását is, melyet kiforrázott üvegekben akár két hétig is tárolhatunk a hűtőben. Ez esetben a mosást és a pirítást követően 5x mennyiségű vízzel öntsük fel, majd fedő alatt, alacsony lángon főzzünk 2-3 órán keresztül. Kiforrázott üvegekbe töltjük, azonnal lezárjuk és hideg vízben hagyjuk kihűlni. Így akár két hétig is eláll a hűtőben.

Zöldségek:  jégcsapretek, fekete retek, sárgarépa, kínai kel, karalábé, édesburgonya, sütőtök, édeskömény, padlizsán, zeller; keveset, de hasznos: fokhagyma, póré, gyömbér, csili; minden gombafajta, különösen a vadon termőek

Elkészítés: párolva, főzve, levesként vagy sütőben sütve

Gyümölcs: körte, füge, grapefruit, narancs, alma, gránátalma, szőlő, áfonya, birs, aszalt szilva, aszalt sárgabarack, aszalt füge

Elkészítés: párolva, főzve, levesként vagy tisztított vajban átmelegítve

Fűszerek: kevés só, sok-sok zöldfűszer, aromás, melegítő fűszerek, torma, kardamom, római kömény, kömény, friss (vagy szárított): kakukkfű, lestyán, majoránna, zsálya, izsóp, szurokfű, kevés, de hasznos: chili, gyömbér, bio, tehát kezeletlen citrusok leve és héja belefőzve az ételbe: citrom, narancs, grapefruit, mandarin

Olaj, zsír: jó minőségű, hidegen sajtolt olajok:  lenmagolaj, tökmagolaj, olívaolaj – az ételek elkészülte után csorgassunk a tetejére; főzéshez tisztított vaj, kókuszzsír

Magok, dió- és mogyorófélék: mandula, fenyőmag, főtt földimogyoró (nem pirított), szezám (fekete, fehér, sárga), napraforgómag, kendermag

Egy étkezésen belül egyfélét használjunk, pirítsuk meg és mozsárban vagy darálóban őröljük meg, áztassuk és készítsünk belőle krémet, áztassuk és készítsünk belőle magtejet

Hüvelyesek: minden lencsefajta és babfajta (különösen a fekete). 

  • Egy étkezésen belül egyféle hüvelyest fogyasszunk;
  • Áztassuk be min. 8 órára, majd öntsük le az áztatólevet, majd friss vízben fedő nélkül tegyük fel főni.
  • Főzzük babérlevéllel együtt.

 

Hal: lehetőleg édesvízi halak

Egyéb:  kuzu (Helyette szoktak használni indiai útifűmagot vagy lenmagot – ezek nem ajánlatosak ősszel, mert elvonják a vizet a szervezettől, és ez pont ősszel nem túl jó, mert ilyenkor a szárazság a legfőbb gyengítő tényező, ez okozhat sokaknál problémát.),     wakame (ajánlott), barnarizs-miszó (ajánlott), nádcukormelasz, propolis, méz

Innivaló: csak az étkezések között igyunk: étkezés előtt fél órával vagy utána 2 órával – így nem hígítjuk fel az emésztőnedveket

Mit? Szűrt vízet vagy a forrásvízet – szobahőmérsékleten vagy annál melegebben; zöldségalapléevet langyosan vagy melegen, ·gyógyteákat (lsd. alább), természetes almalevet 1:4 arányban meleg vízzel hígítva; kortyonként igyunk, ne gurítsunk le 3-4 dl folyadékot egyszerre

Mikor együnk? 3-5x naponta: reggel: 7-9 óra között, délben: 12-13 óra között, este: legkésőbb 18 órakor

NEM ajánlott a fogyasztása:

  • Gabona: nincs ilyen
  • Hüvelyes: nincs ilyen
  • Zöldség: hűtő és nyers zöldségek, pl. paradicsom, uborka
  • Gyümölcs: nyers gyümölcsök, különösen a déli gyümölcsök nyersen
  • Élvezeti szerek: kávé, cigaretta, alkohol, fekete tea, zöldtea, cukor, édesítőszer
  • Egyéb: mélyhűtött ételek és alapanyagok, mikrózott ételek, fehér liszt, vagy glutén, hideg ételek és italok, ásványvíz, nyers ételek, minden állati eredetű alapanyag: hús, tejtermékek, tojás, kivéve a hal, minden finomított alapanyag: cukor, liszt stb. illetve tartósítószerek, adalékanyagok

 

soup-e1448403356825.jpg

Címkék: ötelemes főzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr1012028309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.