Zellerkrémleves - a nagy visszatérés!
2016. december 06. írta: giglio

Zellerkrémleves - a nagy visszatérés!

Hiányzik a konyhajátszótér! Pedig istenieket főzök, ezért úgy döntöttem, hogy visszatérek, és gyűjtöm tovább a recepteket. Most a télieket - mert a tél (is) finom, úgyhogy szórjuk be illat-csillagporral a konyhát.

Tegnap egy gyors, fél órás zellerkrémlevest főztem, hogy legyen meg mára a napi leves, mert az télen elengedhetetlen. Pár éve szimpatizálok az ötelemes főzéssel, és érzés alapján megpróbáltam erre hangolódva elkészíteni A Költeményt.

Íme a hozzávalók:

  • 1 közepes fej zeller
  • 1 kis fej alma
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 marék dió
  • 2 marék rozspehely
  • Húsleveslé, vagy valami ezt helyettesítő keverék (én hétvégi húsleves maradékával öntöttem fel, felesben vízzel).
  • Só, bors, gyömbér - fűszerezésnél kalkulájunk a felöntőlé fűszerezettségével. Én rendszerint elfelejtem, de most kivételesen az eszembe jutott.

Olyan gyorsan írom, ahogy csináltam.

  1. Zeller, hagyma pucol, alma nem.
  2. Összevág - mindegyhogyan, mert úgyis krémleves lesz.
  3. Olajon a hagyma, a zeller, majd az alma, illetve a fűszerek.
  4. Párol, majd felönt.
  5. Megfőz, kb. fél óra kellett neki.
  6. Közben mozsárkában összetörtem a diót és lepirítottam (2-3 perc, amíg megérzem az illatát).
  7. Fazék tűzről le, kicsi edénybe szedtem ki levet, abban főztem meg a rozspelyhet (10-15 perc), amíg a maradékot botmixereltem.
  8. Végén összeborítottam a megfőtt pelyhet, pirított diót és kész. 

Éreztem, hogy jó lett (tegnap már csak kóstoltam), de ma annyira nagyon jól esett, hogy igazán megnyugtató érzés a másik adagra gondolni, ami otthon rám vár. 

 

img_1590.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr3212028047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása