Mediterrán vacsi 10 percben
2012. november 05. írta: giglio

Mediterrán vacsi 10 percben

10 perc a mikrós idő (tudom, fújjjfújj mikró, de ha éhes vagyok és nincs más, akkor ez legalább van). 20 perc, ha sütőben sül (bár úgy még nem próbáltam). Merthogy 5 perc kikeverni. Azt kell mondjam, hogy ilyenkor őrülten büszke vagyok magamra. Pedig már majdnem lementem a boltba, de megoldottam abból, ami és ahogy itthon volt.

Hogyan készül?

(Mivel rögtönöztem, a recept nem túl pontos, de akinek van egy kis rutinja, az könnyedén el tudja készíteni.)

4 ek liszt elkever egy csapott teáskanál sütőporral, val, borssal és elkezdünk önteni hozzá óvatosan olíva olajat, szűken 1 decit, és kicsit kevesebb vizet. Öntés közben folyamatosan kevergetni, amíg sűrű massza nem lesz. Nem kell félni, én sem gondoltam, hogy lesz belőle valami, és lett. Nem is akármi.

Beleborítunk egy doboz leszűrt tonhalat, pár szem olívabogyót és kis darabokra vágott szárított paradicsomot (az olajosat, vagy a másikat előtte beáztatva). Mehet bele még egy kis csili, és fokhagyma is, akinek mindez nem lenne elég. Ez egyszemélyes cserépedényre való adag. És ennyi, nem több, kész a reggeli vagy vacsora. Aki nem szereti a tonhalat, tegyen bele szalcsit, vagy kolbászt, vagy picit megpárolt padlizsánkockákat, ha vega. Bármi lehet, és ez olyan jó!

Ugyanezt persze megcsináltam édesen is, csak só helyett 3-4 ek cukor kellett, a fűszer a fahéj+vaníliás cukor volt, a tonhal helyett meg almaszeletek csúsztak bele. Vagy lehet körte, vagy sütőtök. Ja, és olaj helyett olvasztott vaj és pici tej. Extraként 1 ek gesztenyelekvár, de éppenhogycsak elkeverve és akkor vadászhatunk rá evés közben. De mondok mást - lehet még banán és nutella párosítás. És még sorolhatnám.

A fincsiségeket megint Itália Ízei hozták el nekem - tessék, csak tessék, finomságok, édességek, kávék, tészták, disznólábak és egyebek egyenesen onnan, ahol a legjobban tudják ezeket a dolgokat, meg enni, meg élni.

it_izei.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr404892768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása