Nyárváró görög ebéd
2012. február 25. írta: giglio

Nyárváró görög ebéd

Szombati ebédet gyártottam félnáthásan - remélem nem lesz egészen náthás a célközönség. Mondjuk csírátlanítottunk némi pálinkával, szóval minden tőlünk telhetőt megtettünk, kizárólag gyógyászati szempontokat szem előtt tartva.

Ami minimál kihívás volt ma - mert az mindig van -, hogy megkezdődött a szokásos, éves 40 napos húsmentesség. Így kellett továbbgondolnom egy kicsit a menüt, hogy ne vérezzen a szívem más tányérjára.

Fura dolgok zajlottak le bennem ma főzés közben, mert jött egy kis tavasz, és valahogy ilyenkor mindig a gyerekkorom ugrik be. Szomorkás hiányérzetem volt, először személynek címezve, aztán élet/érzésnek címezve, aztán szimplán rájöttem, hogy csak az elmúlt évek hiányoznak. Amiket nem így éltem meg, amiknek nem tudtam ennyire örülni. Érdekes, ahogy megy az idő, de mondjuk örülök, hogy még így is egészen korán eszméltem fel erre, nem az utolsó pár napomban, amikor már nincs esélyem változtatni. Mondjuk változtatani, ha valami nem jó, sosem késő - legyen ez a mai napi tanulság.

A mai napi vicces pedig, hogy még régen megirigyeltem a szexuális tartalmú blogok látogatottságát és feltettem az egyik bejegyzésem végére egy szexes-konyhás bejátszást. Persze nem olyan, de én imádom ezt a filmet, ezt a részt meg pláne. Azért egyszer vicces lenne egy ilyen. Na mindegy, és meg szoktam nézni, hogy mikre keresve jutnak el a játszóteremre és a szexuális tartalmam minimum heti 2 (jó eséllyel csalódott) kacsa+szex kulcsszavakra kereső internetezőt vonz! Ennek tiszteletére a böjt végét valami kacsával fogom ünnepelni. Nem úgy.

A menü

Fetával töltött csirke és friss bazsalikommal szórt sült kecskesajt, köretnek padlizsános lecsószerűség pirított kenyérkockákkal.

Desszertnek citromos görög süti

Így készült a csirike:

6 db csirke felsőcombot besóztam, befokhagymáztam és szórtam görög barbecque fűszerkeverékkel (ezt még Görögországból kaptam, de használható helyette oregano, csili, meg mondjuk pici kakukkfű). Ezeket besoroztam a tepsibe, alá olaj (napraforgó és olíva vegyesen) és a bőrök alá tuszkoltam szintén ezzel a keverékkel megszórt tehéntejes fetát. Az a krémesebb fajta, jobb tölteni vele és a kész kisgömbőcök tetejét is megszórtam a fűszerrel. Sütőbe be, fél óra fóliázva, majd még 20 perc szabadon, 5 perc grill a ropogós bőrért. Végig kb. 180 fok körüli hőfokon. Kész.

Kecskesajt

Tömbösen rátettem fóliára, friss bazsalikom, oregano, fokhagyma, frissen tekert tarka bors és pici olíva olaj rá, 15-20 perc a sütőben és kész. Sütés előtt ennyire gyönyörű.

Köret

1 padlizsán, 3 paradicsom, 1 édes paprika, 1 csípős, 1 nagy fej lilahagyma, 3 gerezd fokhagyma és 3 szelet rozskenyér kell hozzá. Éppen a napokban sütöttem magamnak zsömlét, így a büszkeségem, hogy még az is sk. volt.

Sok olajon (vegyes napraforgó és olíva) nagy kockákra vágott lilahagyma, 3 fej fokhagyma pirít, só, bors, oregano, közben összevág a padlizsán kockákra és bele. Amíg puhul, összevág a többi zöldség is, és az is bele. Megfőz, közben a csirkéről levett fóliára rádobjuk a kenyérkockákat, sütőbe be, pirít, mire kész, mehet is a lecsóba. Kész.

Meg is lett gyorsan minden, nekem jutott az egyik legkedvencebb köretemből + sült kecskesajt, így kicsit sem vágyakoztam a husik után. Persze azért beletunkoltam egy falat kenyeret a szaftba, elvégre nem tehetem csak úgy ki az asztalra, hogy bele sem kóstoltam. Mégiscsak, na, a rend kedvéért.

Ilyen tökéletes lett, mutatom.

Aztán még gyorsan egy sütisüti is készült, ezt már nagyon akartam, tehát megcsináltam. Mert minden rajtunk múlik - ugye.

Ez egy Stahl Judit recept, én csak az öntettel variáltam, a szokásos vajasat kombináltam bele, ezért csak azt írom, hogy fél adagot csináltam, így 5 dkg vaj, 2 citrom leve, fél citrom héja, 8 dkg cukor melegedett össze és simogatta be a süti tetejét - így. Az íze meg... a pontilyenrevágytam típus.

Úgyhogy ma minden klappolt és ezt annyira szeretem a konyhai játszótérben. Mindent megjavít és közben megérthetőek az élet nagy dolgai, gondolhatunk a szeretteinkre és ha szerencsénk van, csinálhatunk nekik egy finom ebédet. Mert ez igenis nagy ajándék, amit érdemes szívben tartani.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr104203904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2012.05.05. 20:38:07

Élvezettel töltöttem az időmet a blogodon: nagyon tetszik a belőle áradó pozitív életszemlélet és kedvesség. Különösen szépséges eme poszt utolsó pár mondatának az üzenete! :-)
Igyekszem majd visszajárni...

giglio 2012.05.05. 20:44:36

Köszönöm szépen! És persze azt főként, hogy meg is írtad :)
süti beállítások módosítása