Tejszínes-mustáros marha/csirke/bármi + Puzzle édesség
2012. január 21. írta: giglio

Tejszínes-mustáros marha/csirke/bármi + Puzzle édesség

NNa újrabúúútoltam, pedig még nincs is tavasz. Bár a barka 1 hónapja kitartóan bolyhosodik a ház előtt, és a két szál, amit felhoztam, még pluszban kihajtott, szóval nem lehet tudni mi van. A tavaly nehéz volt, így most már annak is örülök, hogy nem csak a kanapéról nézem a konyhát. Nem fogtam még komoly kísérletezésekbe, de nem ugorhatunk egyből vissza a csúcsra. Hol maradna az utazás élménye?

Most éppen sóskát csinálok és ha már kell hozzá főtt krumpli, meg főtt tojás, akkor megtripláztam az adagot és holnap rakott krumpli lesz, amit már ma összepakolok. Így lehet 2-3 napra max 1 óra alatt elkészülni. Muszáj energiát spórolni, meg szerencsémre ebben nevelkedtem - nem dobunk ki kaját, okosan főzünk és mindig szépek vagyunk!

Na, de ez csak mellékes, mert igazából a NagyTesóka-kedvence-tejszínes-mustáros marha miatt születik a bejegyzés. Ami a fotón csirkéből készült, mert utoljára szép marha és idő hiányában abból csináltam. Ugyanígy kell bármelyik típusú hússal eljárni, csak a főzési idő más.

Először is a sztárfotó:

A csirkés variációban az a jó, hogy tényleg megvan nagyon hamar. A marhában meg az a jó, hogy sokkal ízesebb/finomabb (nekem). A csirkemellel még mindig vannak fentartásaim, de így nem vészes, ha már mások szeretik, egye fene. Főleg, ha a köret röszti, sietősen pedig fagyasztott röszti, sütőben megsütve. 

Elkészítés - a gyorsulós verzió:

1 kg csirkemell (4 fős adag) ahogy vesz ki a zacsiból, már sóz (én húspuhítós) és borsoz (én durvára őrölt citrombors) és tesz félre. 

Aztán kockázunk szalcsit (3-4 db, fél centi vastag szeletet), ami zsírossága függvényében lesz az alapja (ha nem elég, mehet még alá olaj). Szintén kockásítunk 1 fej hagymát, ami ha készen van, mehet is a szalcsi mellé. Amíg ezek elvannak, elkezdjük kockázni a csirkemelleket, majd lepirítjuk őket (nagy hőfokon) és csak ezután teszünk rá 2 ek sima, és 2 ek dijoni mustárt, egy kicsi szerecsendiót (őrölt) és kurkumát. Ha már minden benne, akkor öntünk rá egy fél literes tejszínt és vesszük le közepesre melegséget alatta. Aztán egészen puhára/omlósra főzzük. Ez a csirkénél 20-30 perc, a kockák nagyságától függően, a disznónál/marhánál legalább 1 óra. Hát ennyi, nem nagy dolog, de isteni finom. 

A puzzle édességgel csak magamat szórakoztattam. Volt itthon fahéjas-szépséges-mogyorós-csillagos süti, babapiskóta, meg persze mogyorókrém (én a csíkosat szeretem, így éppen az). Elkezdtem felépíteni: babapiskótát bekentem jó vastagon mogyorókrémmel és rátapasztottam 3 gyönyörű kiscsillagot.

Mit mondjak még - álomszép és finom.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr103621077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endzsi21 2012.01.23. 20:12:31

ez szuper... már látom mi lesz a holnapi menü... mustáros állat :-) én ezt nem értem. sztem nálam is van ez+az mégsem csinálok belőle puzzle-t :-( hát ez van.

giglio 2012.01.23. 20:16:05

@endzsi21:
csinálsz Te sokkal különbeket...
akarok sushit csinálni - csatlakozol?

Eszancs 2012.01.24. 12:03:51

Juhuuuu! Ezt nekünk (na jó, eredetileg nem nekem) csinálta Sacka :) Irtó finom volt és köszi, hogy bevettetek a buliba!!! Mondjuk azt a csillagos puzzlet eltitkolta előlünk... hm...

giglio 2012.01.24. 12:06:13

@Eszancs:
nem volt titkos, azt nem akkor csináltam - Előttetek nincs titkom :)

endzsi21 2012.01.24. 20:28:53

susi? aha.. megpróbálnám... ;-)
süti beállítások módosítása