Spagettik - egy bolognai és egy carbonara
2011. július 11. írta: giglio

Spagettik - egy bolognai és egy carbonara

Mert az ígéret szép szó. És mert a kis tanulótársamnak meg kellett mutatnom, hogy van jobb a mekis nuggetsnél. Maga elé vette a tésztás fazekat és ráborította az összes szószt + meg is ette (igaz, két részletben), így remélhetőleg meggyőző voltam.

Elég régen volt, de tudom hogyan volt! A tésztaételek belémívódnak mindenhogyan.

A szószhoz tettem

  • 30 dkg darált húst
  • 4 szép nagy paradicsomot
  • 3 gerezd fokhagymát
  • fél fej fehér hagymát
  • olíva olajat
  • fűszereket, mint só, bors, bazsalikom, oregánó

Kezdtem az olajon a hadzsmával, fokhagymával, kockára vágott paradicsommal, minimál sóval és a (sajnos) szárított oregánóval. Aztán ezt kivettem a serpenyőből, még egy pici olajon + amit benne hagytak a többiek, lepirítottam a husit, ahhoz tettem a több sót és a borsot, majd vissza rá a paradicsomszósz, legvégén a friss bazsalikom (ha szárított, akkor első körben ment volna az oregánóval) és készen is volt.

A carbonara meg csak a saját gyönyörűségemre készült egy szomorú napon. Aztán persze minden jobb lett. Lehet, hogy a szalonna nekem az, mint másnak a csoki? 

Szóval a "rendes" carbonara-t csináltam, ami csakis szalonnapirítás, összepirítás a forró, kifőtt tésztával, tűzhelyről le és a pici sóval + borssal alaposan felkavart tojásokkal beborítani a szalonnás tésztát. A tojás éppen annyira sül rá, hogy még egészen lágy maradjon. Ennyi, nem több.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhajatszoter.blog.hu/api/trackback/id/tr693059025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bocosk 2011.07.21. 16:46:27

Szia! Az érdekelne, h nem lesz így nagyon "rántottás" a tészta? Nem próbáltam még, kicsit furcsán hangzik a tészta és a tojás, ilyen formában, persze biztos nagyon finom :)
Amúgy nagyon tetszenek a receptjeid általában :)

giglio 2011.07.21. 16:52:23

Szia, nem, így egyáltalán nem, sőt, teljesen lágy marad. A fotón lehet is látni, csak mivel rizstésztával csináltam, kicsit sápadtka lett, meg persze a tojás sem volt a helyzet magaslatán :(
Örülök, hogy tetszenek a dolgaim, köszönöm :)
süti beállítások módosítása